Meer dan 600 standhouders lieten hun producten zien op de 140.000 vierkante meters aan beursvloer. Verder waren er 24.500 zakelijke bezoekers en 5.300 journalisten aanwezig. Bezoekers kwamen uit 83 verschillende landen. Ter vergelijking: vorig jaar waren dat er 71.

"We hebben Gamescom uitgebreid als een internationaal platform voor zaken en innovatie en tegelijkertijd hebben we de kwaliteit van het evenement voor consumenten en de community verbeterd", aldus Katharina C. Hamma, managing director van Koelnmesse GmbH, het gebouw waar Gamescom in gehouden wordt. Gamescom vindt volgend jaar van 21 tot en met 25 augustus plaats.

Een jaar geleden kwam de beurs nog in het nieuws vanwege hoe druk het was op de beurs. De organisatie zag zich daarom gedwongen om op de derde consumentendag de deuren vroegtijdig te sluiten, omdat er al teveel bezoekers binnen waren. Dit jaar stelde de Koelnmesse daarom een limiet in voor het aantal tickets dat voor de zaterdag werd verkocht.