Games worden slimmer | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Peter Molyneux heeft altijd al een goede relatie met de pers gehad, in het Verenigd Koninkrijk is hij één van de bekendste spellenmakers, en alom geliefd.

BBC News, een niet weinig bezochte site in het VK, heeft een artikel geplaatst over Black and White, dat vooral over de AI (Artificial Intelligence) van het spel gaat.The game, which goes by the name of Black and White, is the brainchild of Peter Molyneux, one of the industry's most creative makers of games. He was the driving force behind such cla ics as Populous, Dungeon Keeper, Syndicate and Magic Carpet. (...)

But the most intriguing aspect of Black and White is the efforts its creators have made to make the creatures within it artificially intelligent. It is one of a growing number of games using techniques from artificial intelligence research to add depth to the software. (...)

This ability to discriminate has already produced some real surprises for testers and creators alike during development. In one situation a creature that kept losing a stone throwing game to another creature. To get revenge it heated a rock, planted it in the pile of stones to be thrown and then fell on the floor laughing when its rival burned its hands. All without being told what to do.

And there doesn't sound anything artificial about intelligence like that. Sinds de komst van de 3D acceleratoren zijn bijna alle spellen van hoogstaande grafische kwaliteit. Maar een spel wordt pas echt leuk en meeslepend als verschillende zaken intelligent en geloofwaardig geïntegreerd zijn. Een computer kan heel snel dingen berekenen en elk mens verslaan in welk spel dan ook, het moeilijke is om de AI zo te balanceren dat het nèt een mens lijkt. In Black and White lijkt dat te zijn gelukt.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou