Het lijkt voor Nederlandse ontwikkelaars en uitgevers erg lastig om innovatieve games uit te geven of te ontwikkelen. Voor de een of andere reden blijft men steken bij concepten die vijf jaar geleden "hot" waren, maar vandaag de dag duidelijk "not" zijn. War World: Tactical Combat is hiervan een goed voorbeeld. Het is een third person mech-shooter ontwikkeld door de Australische ontwikkelaar Third Wave en uitgegeven door de Haarlemse/Canadese uitgever Lighthouse Interactive.

Je kunt al op je nuchtere Hollandse klompen aanvoelen waar deze review op uitkomt.War World moet het naast een hoop andere dingen, ook zonder verhaal doen. Er staan op de achterkant van het doosje zes regels waarin de situatie beschreven wordt, die is alsvolgt: War World is een grote planeet waar robots oude conflicten uitvechten. Oke, dat waren er geen zes, maar de rest van de info gaat over de honderd levels met "intense singleplayer actie", zes verschillende mech klasses en vijftig krachtige wapens. Klinkt goed, de tekst op de achterkant van het hoesje is echter het spannendste wat je in dit spel zal overkomen.