Gamer.nl Review: Trackmania Sunrise eXtreme | Gamer.nl

Sinds het verschijnen van Stunts, is het een lange tijd stil geweest op het gebied van het stuntracen. Het zou tot 2004 duren voordat hier verandering in kwam, met het door Nadeo ontwikkelde Trackmania. De combinatie van extreme stunts, redelijk gevarieerde gameplay en de mogelijkheid om zelf banen te ontwerpen, maakten Trackmania zowel op singplayer als multiplayer gebied een succesvolle game. In mei 2005 verscheen de opvolger Trackmania Sunrise, waarvan nu de uitgebreidere versie Trackmania Sunrise eXtreme beschikbaar is. Deze uitbreiding biedt extra bouwblokken en banen. Voor nieuwe spelers ligt Trackmania Sunrise nu met de eXtreme uitbreiding in de winkels, voor de bestaande spelers is de uitbreiding gratis beschikbaar. Tijd om eens te gaan stunten.Waar veel racegames een beperkt aantal banen hebben waar je het mee moet doen, ben je met Trackmania Sunrise eXtreme nog lang niet klaar als je alle ingebouwde banen van het spel hebt gehad. Daarna kun je namelijk met de Track Editor aan de slag. Hiermee kun je eigen banen samenstellen met behulp van de door het ontwikkelteam gebruikte bouwblokken. Bouwblokken speel je vrij door coppers uit te geven, die je weer verdient met het uitspelen van de verschillende cups. Op deze manier kun je dus nieuwe races en zelfs cups samenstellen, om ze vervolgens via het internet met andere te delen. Hierdoor wordt de toch al niet korte speelduur behoorlijk verlengd en krijgen creatieve geesten de kans om de meest bizarre stunttracks in elkaar te zetten.De gehele review vind je hier.