In iedere kantine kom je ze tegen, tieners die verwoed Magic: The Gathering, Pokémon of Yu-Gi-Oh spelen. De kaartspellen werken met creatures, spells en upgrades. Begin 2001 verscheen de eerste poging van Nival Interactive om deze kaartspellen in een game te transformeren, nu is het tijd voor het tweede deel.

Het spel is op 1 oktober 2003 in Amerika is verschenen, en de Europese release 19 maart dit jaar was. Het spel is dus al wat ouder, wat vooral aan de graphics te zien is. Maakt het dit gelijk een slechte game? Absoluut niet. Waarom, dat lees je in de review. De moeilijkheid zit hem in het uitbalanceren van het deck. Doe je er veel aanvalskaarten in, waardoor je weinig creatures hebt en dus kwetsbaar bent, of ga je voor een leger van creatures. De keuzes die je maakt hangen uiteraard af van de kaarten die je hebt, maar ook van het ras waarmee je speelt. De vier fracties in het spel hebben ieder hun eigen sterke en zwakke punten. Het uitbalanceren van je deck maakt Etherlords II, en in “the real world” spellen als Magic: The Gathering, aantrekkelijk. Iedere game is anders, ieder deck moet getest worden en ieder potje hangt af van oefening en geluk. Groot voordeel van Etherlords II is dat je geen vermogen hoeft uit te geven voor een goede kaart, gewoon doorspelen is voldoende. Lees de review hier verder.