Gamer.nl review: Broken Sword 3 | Gamer.nl

Het adventuregenre, dat ooit tot een van de meest dominante spelgenres behoorde, is aan het eind van de jaren 90 langzaam doodgebloed. Adventuregamers moesten het ineens doen met één à twee degelijke titels per jaar, dat terwijl ze er tientallen gewend waren. Gelukkig zaten tu en deze titels nog een aantal echte toppers, zoals het prachtige Syberia en het erg leuke Runaway. En toen was daar Broken Sword: The Sleeping Dragon, het derde deel in de befaamde Broken Sword reeks, welke in 1996 van start ging en al snel tot de betere adventurereeksen behoorde. Revolution Software, de makers van het spel, beloven ons een revolutie die het adventuregenre opnieuw tot leven zal wekken. Grote woorden, maar weet men deze ook in te lo en?Helaas zijn de puzzels zelden echt moeilijk. Het is geen Largo Winch, maar echt veel denkwerk is er ook niet voor nodig. Er zitten slechts enkele redelijk pittige puzzels in het spel, de overige zullen voor de ervaren adventurespeler snel opgelost zijn. Toch kan het nog voorkomen dat je vast komt te zitten, bijvoorbeeld door een van de bugs die het spel rijk is. Zo zat ik op een gegeven moment hopeloos vast. Na uren rond gelopen te hebben op dezelfde locatie en elk object op alles gebruikt te hebben, besloot ik toch maar een walkthrough raad te plegen. Hierin las ik dat ik de telefoon diende te gebruiken, maar wanneer ik dit in het spel probeerde, gebeurde er niets. Er zat toen niets anders op dan het spel opnieuw spelen tot hetzelfde punt, waarop de telefoon ineens wel werkte! Je hoeft de bugs natuurlijk niet persé tegen te komen, maar wanneer dat wel het geval is, is het natuurlijk een flinke domper op het spelplezier.Lees de hele review hier.