Enige weken geleden had Gamer.nl al een Perimeter preview voor je. Perimeter is een unieke RTS, met een drietal opvallende features. Het spel bevat onder andere gameplay features als terraforming, nanotechnology en perimeter shields. Ondertussen hebben we onze handen kunnen leggen op een speelbare beta. De versie, welke voor 65% compleet was, is eens goed onder de loep genomen. En wat blijkt? Perimeter is een titel om in de gaten te houden, de beta was in ieder geval indrukwekkend. Een van de features van Perimeter is het gebruik van perimeter shields. Dit kan op twee manieren. Ten eerste kan je in één keer alle shields van je basis aanzetten. Waarschijnlijk is dit de beste verdediging, alleen loopt je stroom rekening op deze manier nogal snel op. Binnen enkele minuten draai je je zorgvuldig opgespaarde energie voorraad er doorheen, met als resultaat dat je volledig weerloos bent. Wat slimmer is om op de plaats van de aanval de shields per stuk aan te zetten. Dit is gemakkelijk en snel te doen met sneltoetsen, en een stuk beter voor je stroomrekening. De grond kan beschadigen bij heftige gevechten Lees voordat je de hands-on preview leest eerste de voorgaande preview, want hierin wordt uitgelegd wat termen als terraforming, nanotechnology en perimeter shields betekenen voor de gameplay van Perimeter.