Tijdens het vieren van de Oktoberfesten in München kwamen we onverhoopt in een ruimte terecht waar de mensen van Rockstar Games Duitsland bezig waren met een presentatie van de tweede incarnatie van Max Payne. We namen plaats op de zetel die voor het scherm stond en bewonderden hetgeen ons vertoond werd. Hoe heeft men de topper van twee jaar terug nog verder weten te verbeteren?Het verhaal wordt dit maal meer dan tevoren verteld via ingame cutscenes, dit om de speler niet uit zijn ritme te halen. De bekende stripverhalen zullen dit keer enkel aan het begin van een level verschijnen, maar zijn nog steeds even poëtisch als voorheen. Een ander kenmerkend element van Max Payne dat terug zal keren zijn de droomscènes. Wel heeft men deze grondig aangepast, want de oorspronkelijke droomscènes waren op zijn zachts gezegd frustrerend te noemen. Zo wist men alvast met zekerheid te vertellen dat je niet meer over een dun lijntje zal moeten lopen en van het ene dunne lijntje naar het andere zal moeten springen. Oef! Lees het hele artikel hier.