
Nieuws

intro text
Het adventuregenre is inmiddels op sterven na dood en dit wordt veelal toegeschreven aan het feit dat alles tegenwoordig draait om spectaculaire actie en gigantische bloedvergieten. Vaak wordt vergeten dat het gebrek aan innovatie binnen het genre, misschien wel de werkelijke oorzaak is van het in de vergetelheid raken van dit ooit zo populaire genre. Jarenlang werd halsstarrig vastgehouden aan het point and click principe. Tijd voor Fahrenheit om daar resoluut verandering in aan te brengen. Hoe dat heeft uitgepakt lees je in dit verslag van een aantal uurtjes speeltijd met Fahrenheit.
Reacties op: Gamer.nl hands-on: Fahrenheit
SilNiN
xenomorph
Helios
Point en click is nog steeds chill ookal is het niet erg mainstream. Zowieso is er een groot deel van de gamers die het zelfs nog nooit geprobeerd heeft, met name de jongere gamers, dus ik betwijfel dat het aan het gebrek aan innovatie zou liggen. Aan de andere kant is het wel zo dat een actie-element de game voor de allround gamer wat aantrekkelijker maakt. Tis denkik eerder het gebrek aan afwisseling dan aan innovatie.
Games als GTA vallen gedeeltelijk ook zo goed door de afwisseling tussen actie en rijden, dat is in een actiegame relaxt, maar wel lastig te combineren met adventure gameplay.
Erwie
De opening is cliche, ik weet het, maar vond 'm in het geval van Fahrenheit nog wel een keer toepasselijk, omdat dit spel echt wat nieuws toevoegt aan het genre ipv 'toch nog maar weer eens wat te proberen met het point and click principe'.