Gameregisseur Perfect Dark neemt afscheid van ontwikkelaar The Initiative

Gameregisseur Perfect Dark neemt afscheid van ontwikkelaar The Initiative

Dan Neuburger, de gameregisseur van Perfect Dark, lijkt te zijn vertrokken bij ontwikkelaar The Initiative.

Dat blijkt via zijn LinkedIn-profiel, waarop te lezen is dat hij nu elders op zoek is naar werk in spelontwerp of –regie. Neuburger werkte bijna vier jaar bij The Initiative en was daarvoor als game director betrokken bij de Tomb Raider-spellen van Crystal Dynamics, de studio die nu ook meewerkt aan Perfect Dark.

Perfect Dark werd ergens volgend jaar verwacht, maar nu met Neuburger een tweede belangrijke medewerker vertrekt bij The Initiative in slechts één jaar tijd, kan er uitstel op de loer liggen. In 2021 werd immers bekend dat design director Drew Murray vertrok om zich bij zijn oude werkgever Insomniac Games te voegen.

The Initiative wordt geleid door Darrell Gallagher, voormalig baas van spelontwikkeling bij Activision. Perfect Dark werd in 2020 aangekondigd, maar sindsdien is het erg stil rondom het spel. De enige aankondiging die werd gemaakt is het aantrekken van Crystal Dynamics om bij de ontwikkeling te helpen.

Perfect Dark komt exclusief naar Xbox-consoles.

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!

Bij rare weten ze ook niet echt wat ze met de nieuwe IP aan moeten. En nu lijkt het bij deze studio te rommelen. Zo zie je maar een zak geld is geen garantie voor een goed spel.

0
test

@Roy36NL omdat iemand weg gaat rommelt het meteen, er gingen ook mensen weg tijdens uncharted 4 was die game slecht nee. En Darrell Gallagher kan echt wel goeie games maken dus heb er nog steeds vertrouwen in.

0

@hulstpower zijn 2 mensen weg he

0
test

@Roy36NL nu zitten er in dit stukje van Marvin wel een aantal dingen die gewoon niet kloppen en discutabele aannames. Slordig artikel. Gallagher is bijvoorbeeld helemaal niet het huidig studio head van Crystal Dynamics. Maar kijk eens naar de visie van The Initiative: het zit eigenlijk al in de naam. Het is een studio die bewust wat kleiner blijft en met een aantal toptalenten uit de industrie een game door de eerste fase (initiatief) brengt. Concept, prototype, pre-productie. Voor de volledige productie hebben ze dan de mankracht nodig die ze niet zelf in huis hebben. In dit geval Crystal Dynamics, maar zou voor projecten in de toekomst ook andere interne studio's kunnen zijn. In dit geval zou je het dus net zo goed kunnen interpreteren als dat Neuburger zijn werk erop zit als de volledige productie is overgedragen. Hij heeft ten slotte ook nog geen nieuwe baan waarvoor hij opstapt. Punt is: we weten het niet. Misschien ligt het ergens in het midden. Maar de doemdenkende conclusies lijken me wat overhaast.

0

@COSMIC_TSAR Nou dat vind ik dus niet als ik kijk wat er in het verleden allemaal gebeurd is.

0
test

Deze gebruiker is verwijderd

0

@Roy36NL dat nieuwe IP van Rare vond ik ook wel vreemd qua insteek. Of ze iets gingen maken zonder dat ze wisten wat het zou moeten gaan worden. Klinkt als een succesvolle methode om een goeie game te maken maar goed. Er vertrekken continu mensen bij bedrijven ik neem aan ook bij het bedrijf waar jij werkt, gaat het bedrijf dan meteen ten onder? Kunnen projecten dan meteen niet meer verder? Als dat wel zo is dan is het al een wonder dat dat bedrijf zolang heeft kunnen bestaan. Als het ineens in die order van grootte wordt zoals bin Ubisoft, ja dan moeten ze zich zorgen gaan maken.

0

@Ziminar dat is ook zomaar waar, maar wilde alleen aangeven dat het vaker rommelt met studios en Xbox. Kijk naar halo, everwild, nu deze game en bij de Xbox one ook veel voorbeelden al was dat voor ome phil.

0

Deze gebruiker is verwijderd

0

Sony fanboys zijn uit hun holletje gekropen vandaag zeg poeh poeh

0

Aanbevolen voor jou