Nieuws
Fallout 4

Gamer speelt Fallout 4 uit zonder vijanden te doden

Indrukwekkend

Geschreven door Redactie Gamer.nl op

Het is een gamer gelukt om Fallout 4 volledig uit te spelen, zonder mensen of dieren in de game te doden.

Pogingen om het spel 'pacifistisch' uit te spelen waren niet gemakkelijk, vertelt Youtuber Kyle Hinckley aan Kotaku. Fallout 4 is niet gemaakt voor spelers die geweld vermijden, dus moest Hinckley meermaals creatieve oplossingen bedenken om toch zonder kills door de moeilijke Survival-modus te komen.

Om experience points op te doen bouwde Hinckley zeer vaak dezelfde structuur, omdat hij geen punten kon verdienen aan gevechten. In missies probeerde hij vervolgens zo veel mogelijk tegenstanders te overtuigen hun aanvallen te stoppen, via een speciale methode die slechts zeer onregelmatig werkt.

Ook gaf Hinckley goede wapens aan computergestuurde personages, zodat zij de tegenstanders zouden afmaken. In sommige situaties kampte de game met ernstige bugs, omdat het zeer ongebruikelijk is dat missies worden afgesloten zonder te moorden. Het succesvol afronden van de slotscène duurde vijf uur.

Diplomatiek

Hinckley zegt aan Fallout-bedenker Todd Howard te willen vragen waarom de pacifistische mogelijkheden uit eerdere Fallout-games niet in de nieuwste versie terecht zijn gekomen.

"Ik ben een beetje teleurgesteld in het gebrek aan diplomatieke oplossingen in deze game", zegt hij tegen Kotaku. "Mijn versie van pacifisme is niet echt diplomatiek, het buit de gamemechaniek uit om zonder kills te blijven."

Op het Youtube-kanaal van Hinckley is de pacifistische run door Fallout 4, die zo'n twintig uur duurt, in zijn volledigheid te zien.

Door NU.nl

Bron: Kotaku

Dit artikel delen:

Lees meer

Senior director verlaat Mass Effect Andromeda-ontwikkeling Undertale
23

Reacties op: Gamer speelt Fallout 4 uit zonder vijanden te doden

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Massiv

    • 29 december 2015 12:47
    Petje af hoor haha mafkees.. Fallout opzich wel leuk vooral in het begin, maar op Den duur had ik het wel gezien eigenlijk. Te veel vrijheid in een game vind ik het verhaal niet altijd ten goede komen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Hellraidermike

    • 29 december 2015 21:32
    @Massiv

    Aan het verhaal heb je niks gemist, was precies het omgekeerde van fallout 3. Wat origineel !

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Mrhotshot85

    • 30 december 2015 10:25
    @Hellraidermike Want je hebt precies de tegenovergestelde opties gekozen? Je kan in Fallout 4, evenals in 3 en New Vegas, je eigen verhaal kiezen, je eigen keuzes maken en dus ook je eigen einde bepalen. Misschien wat meer je fantasie gebruiken in plaats van verwachten dat de designers dat met de paplepel ingieten. Hoe origineel wil je het hebben dan? Wil je rondlopen met een Wuppie en slakken met een honkbalknuppel over een hoog gebouw heen slaan? Klinkt erg origineel namelijk maar ook erg saai.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Hellraidermike

    • 30 december 2015 16:00
    @Mrhotshot85 HEAVY SPOILERS!!!!!!


    Het verhaal (en dan heb ik het alleen over main story) is dat je zoon weg is. daar ga je naar opzoek, aan het eind blijkt dat je zoon slecht is en overgenomen (goh origineel). Je hebt de keuze of hem vermoorden, of heel boston. (lekker origineel).

    Fallout 3 was het tegenovergestelde je bent een zoon opzoek naar je vader, en kiest tussen redden, of iedereen doden.

    Lekker origineel.

    Om nog maar niet te beginnen over de side missions, die 90% hetzelfde zijn. Ga hierheen vermoord iedereen binnen, ga dit ophalen, haal deze spullen voor mij.

    Fallout 4 is niet speciaal, en er is weinig nieuws.

    Als je dat bij fallout 3 zou zeggen, zou ik het met je eens zijn. Bij fallout 4 absoluut niet. (en ja ik heb het gespeeld)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • unipro81

    • 4 januari 2016 11:09
    @Mrhotshot85

    Fallout is nu eenmaal niet 'story driven'. Dat zegt niet dat er geen verhaal in zit, maar het maakt wel dat het verhaal steeds minder belangrijk lijkt te worden. Dan kan je iets over fantasie, etc. roepen, maar verhalend is fallout niet een bepaald goede games, ondanks dat er vaak wel degelijk (in de basis) goede verhalen in zitten.

    Het is een beetje love it or hate it. Ik zou ook wel (graag) eens een totaal ander verhaal zien of dat je een klasse kan kiezen zoals in Elder Scrolls (rondhupsen als supermutant bijvoorbeeld). In die zin kan Fallout wel wat vernieuwing gebruiken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • sollitdude

    • 29 december 2015 12:48
    Dit hele bericht is vals. Hij liet zen hulpje iedereen vermoorden. Er zijn wel degelijk mensen gedood.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Nolimit2410

    • 29 december 2015 13:19
    @sollitdude Zo vals dat het zelfs in de tekst staat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Mrhotshot85

    • 30 december 2015 10:46
    @Nolimit2410 En toch klopt het verhaal niet. "Ook gaf Hinckley goede wapens aan computergestuurde personages, zodat zij de tegenstanders zouden afmaken." Of je dat wapen nou equiped bij een npc die je helpt of dat je zelf automatische rifles op je schouders zet. Komt toch op hetzelfde neer. Hij heeft zelf de trekker niet overgehaald… volgens mij heeft hij gewoon een hele hoop leuke momenten gemist want het knallen blijft voor mij een van de leukere dingen uit Fallout.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Dielicious

    • 30 december 2015 21:33
    @Mrhotshot85 Het zou wat zijn als het knallen niet leuk was in een FPS als Fallout 4

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • sollitdude

    • 31 december 2015 01:49
    @Mrhotshot85 of de eerste missie in concord, je moet die raiders wel uitschakelen. of je je hond op hen afstuurd, of ze zelf vermoord, ze worden gedood door jou en je gang. dan heb je toch mensen gedood en ben je niet vredelievend door de missies gegaan. dat kan gewoon niet op zulke momenten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 29 december 2015 12:58
    Knap maar lijkt me enorm freaking boring :).

    Klinkt gek maar ik geniet ervan als ik een been van een vijand eraf knal en je ziet hem neer vallen als een wezenloos :).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • haastnooit

    • 29 december 2015 14:10
    @ShadowX Gaat op een gegeven moment ook vervelen denk ik.

    Ik vind om diezelfde reden deze Fallout ook minder in vergelijking met vorige delen. Geen karma-systeem meer. Dat gaf echt een motivatie om evil dingen te doen of juist goeie. Geen diepgaande sidequests met leuke verhalen buiten de game om. Die twee aspecten maakten voor mij Fallout uniek.
    Ik vind deel 4 goed, maar heb mij meer vermaakt met 3 en NV.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 29 december 2015 15:51
    @haastnooit

    Mee eens, ik vermaak me prima met Fallout 4 en hij is echt geweldig maar New Vegas blijft toch voor mij het toppertje.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Thewisbone

    • 29 december 2015 14:35
    iets met geen leven hebben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 29 december 2015 15:53
    @Thewisbone

    Naah das overdreven, WoW spelers worden ook uitgemaakt voor geen leven hebben terwijl ik geen verschil ziet tussen iemand die de hele avond games speelt of TV kijkt.

    Deze gast wilde het uitspelen zonder te vechten iets wat mij erg boring lijkt maar om dan te roepen iets met geen leven hebben naah dat vind ik onzin.

    Maar goed das mij reden :).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • oropher

    • 29 december 2015 20:43
    @ShadowX
    Mensen die de hele avod TV kijken hebben net zo goed geen leven. Wil niet zeggen dat het verkeerd is om geen leven te hebben, dat is een keuze.
    Maar af en toe de buitenwereld opzoeken of iets dergelijks is wel een stuk gezonder en wordt je vaak ook gelukkiger van.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 30 december 2015 10:43
    @oropher

    Maar wie zegt dat de mensen die de hele avond TV kijken of zoals deze gast doet een game uitspelen zonder iets te killen geen leven heeft, wie weet gaat deze gast of mensen die de hele avond TV kijken na hun hobby wel iets anders doen misschien gaat hij na het eten een uurtje sporten of gaat hij rondje met de honden wandelen en dan pas gamen of de rest van de avond TV kijken.

    Mensen maken veel te snel de opmerking geen leven hebben, ik heb WoW diehard gespeeld en kon er nog steeds een leven naast hebben, zo ging ik nog steeds uit met de vrouw en gingen we naar het strand met de honden etc etc etc, wel wil ik dat leven van WoW niet meer terug hebben want elke keer raiden werd op een gegeven moment aardig boring net zoals dat ik dit ook boring vind maar om dan een persoon uit te maken voor geen leven hebben is dikke poep onzin zeker als ze deze persoon niet kennen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Hellraidermike

    • 29 december 2015 21:30
    Mooi verhaal, lekker kort, doen we niks mee.

    Maar serieus wil die kerel een sticker of zo?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • haastnooit

    • 29 december 2015 21:45
    @Hellraidermike wacht… Zijn er stickers te verdienen?? Waar?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Hellraidermike

    • 29 december 2015 23:46
    @haastnooit Ja als je iets totaal nutteloos hebt gedaan, mag je een sticker komen halen.