Volgens een onderzoeksrapport van het Britse Informa Media zal de gameindustrie ook in 2002 flink groeien. Aan het eind van het jaar wordt een omzet verwacht van maar liefst € 31 miljard, een groei van 12%.

De belangrijkste reden voor de groei is de consolemarkt. De populaire PS2, GameCube en Xbox zijn dan ook de grootste groeiers. De consolemarkt neemt dan ook 70% van de totale verkopen in de industrie voor zijn rekening, totaal gaat er € 22 miljard in om. Opvallend is dat er rekening wordt gehouden met een dip in de PC gameindustrie, men verwacht dat de verkoop hierin daalt met 8.5% tot € 8.6 miljard.

According to a report from UK research firm, Informa Media Group, the interactive entertainment industry is set to make close to $31 billion by the end of 2002, an increase in the industry of 12 percent. The group says the popularity of new consoles like the PlayStation 2, Xbox and GameCube are the main factors behind the rapid growth of the sector. some other interesting facts in the report include a prediction that combined console and hardware sales will account for $22 billion, or nearly 70 percent of the market in 2002. The report also indicated that sales of PC games, hand-held games, and hardware are weakening. Combined sales are expected to dip by 8.5 percent to $8.5 billion this year. Finally sales in online, mobile phone and interactive TV games are expected to double this year to $873 million. Wat de 70% voor de consolemarkt vertekend is dat ook de consolehardware bij de totaalcijfers wordt berekend, terwijl bij de PC alleen de games worden meegeteld. Toch neemt het niet weg dat de gameindustrie nog steeds in hoog tempo groeit en daarmee steeds belangrijker wordt.