Hoewel je het op het eerste gezicht niet zou zeggen, is de gamesindustrie één van de snelst groeiende entertainment markten. Volgens een onlangs verschenen rapport van de ELSPA (Entertainment and Leisure Software Publishers Association) is de gamesindustrie sinds 1995 verdriedubbeld in waarde.

Grootste markten van de wereld zijn op nummer één de VS, op twee Japen en op drie Groot-Brittanië. Volgens de analyses van de experts zal er in 2003 18,5 miljard dollar in de markt omgaan, vergeleken met 16,9 miljard in 2002.In the UK, spending on the leisure software market in 2002 was double the size of the British video rental market and 1.4 times more than cinema box office spending. Games hardware sales in 2002 were also up 44 per cent, accounting for 3.3 million units in the period.

Ben Keen, research director of Screen Digest, commented: "The current technology cycle of the games market is playing out at an accelerated rate compared to previous market phases. In addition, more games are being sold for every console purchased. This means that hit titles will sell in ever greater numbers.Meer over de status van de gamesindustrie lees je op VE3D.