GameCube's nieuwe grafische specs | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

De grafische specificaties van de GameCube zijn aangepast. Dit werd op de E3 overigens bekend gemaakt. Gamespot besloot daarop om eens met ATI te gaan praten om zo tot dit artikel te komen.

Niet alleen de grafische details moesten er aan geloven, ook de IBM proce or is van 405 Mhz naar 482 Mhz opgeschroeft. De grafische proce or is alleen langzamer geworden, van 200 Mhz naar 162 Mhz. De reden hiervoor is de multiplier.

De proce or moet op een bepaalde veelvoud van de grafische proce or lopen. Dit was 2, maar is nu naar 3 veranderd door Nintendo. 2,5 was beter geweest, maar technisch gezien is dit niet mogelijk. Bij een PC zou dit wel kunnen maar hierbij dus niet. De proce or is daarom iets opgefokt, en de grafische chip wat naar beneden gehaald.We also found out that, despite some speculation to the contrary, Flipper does not use any technology related to ATI's recent announcement of Truform, which will let the company's next-generation PC graphics chip boost polygonal detail in existing games by a factor of 10. Flipper was developed from scratch after Nintendo and ArtX signed a deal back in 1998. ATI acquired ArtX in April of last year, but nearly all of Flipper's design had been finalized by that time, which happens to be about when Nintendo started providing the first development kits to GameCube developers. The ArtX designers from the Flipper team have long since started work on future ATI high-end desktop graphics chips. ArtX's other team, which developed an integrated graphics chipset with ALi, is working on ATI's upcoming chipset based on the Radeon graphics core that will compete with Nvidia's just-announced nForce.Voor nog meer technische details surf je naar gamespot. Bedankt aftermath overigens voor de link.
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou