Hanraets: "Na de succesvolle campagne van Train Fever op Gambitious hebben wij besloten om een korte pauze in te lassen om onze investeringsstructuur te herzien. De startperiode heeft veel nieuwe inzichten opgeleverd. (...) Hierbij houden wij rekening met de specifieke wensen van zowel de game-ontwikkelaars als de fans en investeerders.”

Hanraets vervolgt: “Tevens bekijken wij de mogelijkheid om onze huidige structuur naar een in het Verenigd Koninkrijk geaccepteerd model om te zetten. Hieraan zitten verschillende voordelen, zoals de directe toegang tot een van de belangrijkste game-ontwikkelingregio's in de wereld en aansluiting met de vele investeerdersnetwerken en brancheorganisaties. Er is vanuit het Verenigd Koninkrijk heel veel interesse in ons platform."

Train Fever

Gambitious verschilt van crowdfundingwebsite Kickstarter omdat het zowel donaties als investeringen accepteert. In het laatste geval worden geldschieters ook daadwerkelijk aandeelhouders, mits de financiering succesvol blijkt. Dat gebeurde onlangs voor het eerst bij Train FeverDie game wist 250.000 euro op te halen.