Nieuws
Zelda

Game & Watch: The Legend of Zelda verschijnt in november

Met vier games, waaronder de eerste twee Zelda-spellen

Geschreven door Michel Musters op
Nintendo kondigde tijdens de Direct vanavond Game & Watch: The Legend of Zelda aan.

Het apparaat, gebaseerd op de klassieke handheldapparaten van Nintendo, komt uit ter ere van de vijfendertigste verjaardag van de Zelda-reeks. De Game & Watch komt op 12 november uit.

Op het apparaat staan vier games: The Legend of Zelda (NES), Zelda 2: The Adventures of Link (NES), Link's Awakening (Game Boy) en een speciale versie van de Game & Watch-game Vermin, waarbij Link het Mr Game & Watch-personage vervangt. 

Eerder bracht Nintendo al een Game & Watch voor het jubileum van Mario uit. Daarop stonden Super Mario Bros. en het Japanse vervolg, alsmede een speciale versie van de Game & Watch-game Ball.

Dit artikel delen:

Lees meer

Project Zero: Maiden of Black Water komt naar consoles en pc Advance Wars 1+2: Re-Boot Camp aangekondigd voor de Switch
20

Reacties op: Game & Watch: The Legend of Zelda verschijnt in november

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • 004

    • 15 juni 2021 20:11
    Tof en gelijk super slecht voor het milieu dit soort onzin. De meesten hebben een smartphone. Breng deze en andere games dan daar op uit ipv meer plastic zoals dit in de roulatie te gooien. Of maakt het een systeem waarop je al je oude nintendo games kan downloaden op zijn minst.

    Gaat echt helemaal nergens over. Money money money

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jejoa

    • 15 juni 2021 20:24
    @004 helemaal met je eens, fijn om te zien dat er ook iemand anders zo'n reactie heeft bij het zien van zulke prullaria.
    Maar deze, ongeopend in originele verpakking kan wel flink veel money, money, money waard worden $$

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Darkness2K7

    • 15 juni 2021 21:54
    @004

    Het is gewoon collectors item, fans zijn er blij mee
    Waarom al die woke onzin gelijk over slecht voor het milieu het is.
    We zitten nutteloos te gamen/discord /twitch op andere devices .
    Je zit nu zelfa op conputer/telefoon/tablet/watch om een bericht op een website te plaatsen ,
    Weet je hoeveel co2 uitstoot nodig is om dat voor elkaar te krijgen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Baroness

    • 16 juni 2021 00:12
    @ 004 slecht voor het milieu… haha ik neem aan dat dit voor verzamelaars is en die gooien dit soort dingen echt niet weg (iets met met verzamel woede). Ik heb hem vorig jaar ook gekocht van Mario dus dit is ook wel een must.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • 004

    • 7 juli 2021 20:36
    @Baroness Doe wat je niet laten kunt chef

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • 004

    • 7 juli 2021 20:36
    @Darkness2K7 Beetje late reactie. Ik hoef je niet te overtuigen dat het slecht gaat met het milieu. Het is geen woke onzin. Koop je troep als je wilt ipv 1 goed gaming device te hebben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Baroness

    • 8 juli 2021 14:50
    @004 het gaat ook slecht met het milieu… in veel vis die wij eten zit al een aantal mg aan plastic!. Maar we hebben het hier over een spelcomputer voor spelletjes fans maar goed.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Pascal08

    • 16 juni 2021 10:26
    @004 Hoezo is dit slecht voor het milieu? Heb je inzage in dat alles, of zeg je gewoon wat je denkt dat er is en wat je leest hier en daar. Vergeet niet dat we vissen in een vissenkom zijn die handelen en denken naar de info die ze krijgen toegediend.
    Als je met zoiets wilt aankaarten dan kan je je ook afvragen werkt recyclen dan niet meer? Of wat doen al die afval schieidings bedrijven dan? Wat doen al die mensen in lease auto’s die dagelijks onnodig rubber/fijnstof de lucht in krikken terwijl ze ook lekker vanuit huis kunnen werken. Waarom zijn de a4’tjes per 500 vel zo goedkoop en worden deze massaal gedrukt en gekapt. Waarom moet iedereen nu opeens op terrasjes gaan zitten en moet al dat servies wat ze oplurken weer worden gewassen in schoon water terwijl er zoveel meer met dat kostbare water kan worden gedaan. Supermarkten waarom blijven jullie de schappen vol stouwen met producten en verpakkingen waarom wordt de overdaad zo sterk gemotiveerd. Alle candybar bedrijven en candy fabrieken waarom blijven jullie zoveel pushen en al die dure verpakkingen met prints erop gebruiken. Ik snap en begrijp je punt maar vind deze een beetje weird en niet op zn plaats hier.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • 004

    • 7 juli 2021 20:48
    @Pascal08 @Pascal08 Je komt mij hier de les lezen over iets waar je blijkbaar geen verstand van hebt. Als jij jezelf een vis wilt noemen mag dat maar hou je domme uitspraken over mij daar voor je. Ik lees boeken, praat met mensen die in deze sectoren werken en ben maatschappelijk betrokken voor zover ik kan dus betrek je beperkte visie nogmaals op jezelf. Er zijn vele andere sectoren die ook een zeer negatieve impact hebben op het milieu. Wat wil je nou zeggen? Dat omdat zij dat doen iedereen dit maar moet doen? Als jij je apparaatje wilt kopen dan ben je vrij om dat te doen alleen besef wel dat dit soort onzin zeer beperkte speelplezier heeft in tegenstelling tot een volledige console of pc en binnen de kortste keren voor veel mensen in de hoek wordt gegooid. Je kunt met een dogma aankomen en vingertje wijzen dat andere dat ook doen alleen dat maakt dit dan niet opeens goed. Je hebt het ook overigens over allemaal producten die een grotere meerwaarde hebben dan een handheld zoals dit wat 1 game erop heeft.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Pascal08

    • 7 juli 2021 21:01
    @004 oh je leest boeken…
    feit dat je met de smartphone als alternatief kwam (wat een apparaat is dat constant in ontwikkeling is en constant nieuwe versies op de markt brengt) geeft eigenlijk al aan hoe dom je raaskalt.
    Een nieuwe Nintendo handheld mag en kan niet maar een smartphone….jeuj.
    Al met al kansloze comment en kansloze reactie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • 004

    • 8 juli 2021 23:38
    @Pascal08 Fijn dat je inhoudelijk een gesprek aangaat. Zal je vast veel succes brengen in het dagelijks leven. Lijkt me beter om het gesprek hier te eindigen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Pascal08

    • 9 juli 2021 09:30
    @004 Mooi man, dat gebrek aan inzicht en zelf reflectie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    **Guitar_Hero**

    • 16 juni 2021 17:49
    @004 Slecht voor het milieu zegt ie, om vervolgens over het grootste wegwerp product te hebben: de smartphone.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • 004

    • 7 juli 2021 20:53
    @**Guitar_Hero** Op die smartphone kan je al dit soort games spelen. Naast dat ik bellen wel essentieel vind tegenwoordig en het dus een belangrijk communicatiemiddel maakt doe ik ook nog eens al tussen de 5 of 8 jaar met mijn huidige telefoon dus waar heb je het over?

    Zullen we kijken hoelang jij op dat apparaat doorbrengt in tegenstelling tot hoeveel tijd ik besteed op 1 smartphone. Slechte vergelijking in mijn geval

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    **Guitar_Hero**

    • 8 juli 2021 03:42
    @004 Dat jij er 5 tot 8 jaar mee doet wil niet zeggen dat dat het gemiddelde is, kijk maar eens wat de afschrijving is van een smartphone en hoe snel veel mensen (ook in bedrijven) deze vervangen.

    Ik heb verder niets gezegd over het gebruik overigens dus je trekt de vergelijking zo scheef dat die in 'jouw geval' inderdaad slecht wordt.

    Daarbij, als je het meer gebruikt zoals je zegt, kost het dus ook meer energie en tenzij je al je stroom al zelf opwekt is een apparaat wat je als verzamelaar in de kast legt minder schadelijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • 004

    • 8 juli 2021 23:45
    @**Guitar_Hero** @**Guitar_Hero** Dus de logica is omdat jullie iets willen hebben of leuk vinden de negatieve kant ervan niet willen inzien of uberhaupt het erover hebben en met drogredenen komen dat omdat andere dingen ook slechter of in jou ogen nog slechter zijn dat je het negatieve effect hiervan dan maar kan negeren, bizar.

    Telefoons hebben een meerwaarde tegenover een handheld gaming device met 1 game erop. Niks moeilijks aan om te begrijpen.

    Ik spreek voor mezelf en niet voor heel de wereld die smartphones hebben. Ik maak mijn eigen beslissingen en doe bepaalde dingen niet die ik wel zou willen omdat het slecht is voor het milieu en daarin selectief ben in mijn aankopen.

    Maar mijn vergelijking zal wel slecht zijn indd en je bent vrij om mijn onzin te negeren als je het niet wilt zien of horen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    sandervs

    • 17 juni 2021 14:59
    Ik had diverse game & watch voordat de NES uit kwam in Nederland, daarna uiteraard ook een NES met oa Zelda 1 & 2 (gouden cartridge), zo veel goede herinneringen, daarom moet ik deze ook echt hebben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Baroness

    • 8 juli 2021 14:57
    @sandervs die zijn vast wel wat waard! misschien wel meer dan je denkt.. Ik zou dat eens uitzoeken. Een tip van iemand hier op Gamer.nl is de gratis app Game eye dat was een goede tip voor de verzamelaar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    sandervs

    • 13 juli 2021 11:36
    @Baroness ik heb ze al lang niet meer man. Vroeger verkocht ik altijd mijn consoles en van dat geld kocht ik dan de nieuwe generatie. Daar baal ik nu wel van, had het echt tof gevonden om die NES, SNES en Megadrive cartridges nog te hebben met die kartonnen doosjes. Hele kleine kans dat die Game & Watch dingen nog bij mijn ouders op zolder liggen, dat zou wel heeeeel cool zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Baroness

    • 13 juli 2021 16:30
    @sandervs Ja dat heb ik vroeger ook veel gedaan spellen (concker's bad fur day!!) weer moeten verkopen voor nieuwe spellen zo ging dat….
    Toen wist ik nog niks van waarde :).