Hockings kritiek richt zich op de slechte afspiegeling van de samenleving binnen ontwikkelaars, waar vooral mannen werken. Dat zorgt er volgens hem voor dat de cultuur binnen een studio te vaak beperkt blijft tot het lachen om scheten laten zoals bij de Vikingen, "op het daadwerkelijk verkrachten en moorden na natuurlijk. [...] Ik denk dat we beter kunnen." 

Hocking draagt als oplossing aan om meer vrouwen aan te nemen. Niet om de vrouw als potentiële doelgroep beter aan te spreken, maar voor een betere afspiegeling van de maatschappij. "We moeten de game-industrie beter positioneren als een aantrekkelijke plek om te werken, een plek waar ook vrouwelijke ontwerpers, programmeurs en project managers aan de slag zouden willen."

Van onderen

"Net als bij de Vikingcultuur zal de transformatie [die de game-industrie moet doormaken] van onderaf moeten gebeuren. Of je het nu wilt of niet, de cultuur binnen je studio is de cultuur die je uitstraalt. Scheetgrappen behoren tot de cultuur, maar zodra zij de cultuur worden dan heb je een probleem." Hocking werkte voor LucasArts bij Ubisoft, waar hij als creative director optrad voor Far Cry 2 en Splinter Cell: Chaos Theory.