Game Freak: Niet kunnen overzetten alle pokémon was moeilijke beslissing

Game Freak: Niet kunnen overzetten alle pokémon was moeilijke beslissing

De Pokémon Sword en Shield-producent Junichi Masuda zegt dat het niet kunnen overzetten van alle pokémon naar de nieuwe games een moeilijke beslissing was. Niet alleen het ontbreken van een nationale Pokédex, maar ook andere observaties van fans zorgden voor ophef.

Junichi Masuda, de producent van Pokémon Sword en Shield bij Game Freak, bevestigde tijdens de Nintendo Treehouse-livestream op E3 dat Sword en Shield geen gebruik gaan maken van een nationale Pokédex, wat betekent dat niet alle pokémon uit andere spellen overgezet kunnen worden naar de nieuwe games. Masuda heeft nu in een blogpost op de website van The Pokémon Company gereageerd op de bezorgdheid en ontevredenheid van fans.

In het bericht zegt Masuda, net zoals de fans, gepassioneerd te zijn over de Pokémon-franchise en alle verschillende pokémon. De beslissing om niet alle pokémon over te kunnen zetten naar Sword en Shield was volgens hem dan ook heel moeilijk. Wel verzekert Masuda dat het niet hoeft te betekenen dat een pokémon nooit meer terugkeert, als deze niet beschikbaar is in Sword en Shield. Over het alsnog kunnen overzetten van bepaalde pokémon na de lancering van Sword en Shield zegt Masuda echter niks.

Niet alleen het ontbreken van een nationale Pokédex, maar ook andere observaties van fans hebben gezorgd voor ophef. Zo is in de tot nu toe getoonde beelden van Pokémon Sword en Shield te zien dat een aantal pokémon gebrekkige animaties hebben en dat de open wereld er op visueel gebied niet zo goed uitziet als gedacht. Hierbij worden de spellen vergeleken met The Legend of Zelda: Breath of the Wild, dat er een stuk beter uitziet op de Nintendo Switch.

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!
test

waar blijft toch die pokemon rpg met alle regionen erin en alle pokemon....

0
test

Het was een luie beslissing. Het is al bewezen dat ze sinds X/Y exact dezelfde 3d modellen gebruiken. De nintendo switch is tig keer zo krachtig als een 3ds maar daar had je het wel. Nog niet eens te beginnen over het compleet ontbreken van Mega evolutions. Wat is het excuus? Nu heb je het DyNaMAx systeem wat de pokemon gewoon heel groot maakt met vfx die waarschijnlijk in een week zijn gemaakt sinds ze toepasbaar zijn op elke pokemon. Het is juist geen moeilijke keuze geweest het is gewoon ontzettend simpel en geldwolven gedrag. Voor wie meer info wilt weten over de 'culling' die pokemon de laatste generaties aan het maken is kijk dan even deze infographic: https://m.imgur.com/a/FAJD5k9 Gewoon niet kopen is de enige optie om deze oplichterij tegen te gaan. Kijken of ze het dan nog steeds zo moeilijk vinden.

0
test

@Millman7 Ik vind het inderdaad wel jammer dat ze al die verschillende features er uit halen. Waarom dat is, snap ik niet goed.

0

Aanbevolen voor jou