Nieuws
Pokemon

Game Freak biedt excuses aan voor Pokémon Scarlet en Violet

En biedt excuses aan voor slechte performance

Geschreven door Jari Klapwijk op
Game Freak heeft excuses aangeboden voor de matige performance van Pokémon Scarlet en Violet en werkt aan een patch om problemen te verhelpen.

Dat blijkt uit een blogpost over een kleine update die vandaag is uitgekomen voor het spel. "We zijn ervan op de hoogte dat spelers problemen tegenkomen die invloed hebben op de performance van de game", zo begint Game Freak. "Ons doel is altijd om spelers een positieve ervaring te bieden met onze games, en we bieden onze excuses aan voor het ongemak. We nemen feedback van spelers serieus en werken aan verbeteringen voor de games." 

De update die vandaag uitkwam, vormt het startschot van het eerste seizoen van Ranked Battles en lost een aantal bugs op. Zo is er een probleem met muziek tijdens het vechten tegen de Final Four en de Top Champion opgelost. 

Pokémon Scarlet en Pokémon Violet spelen zich af in een nieuwe regio die geïnspireerd lijkt op Spanje. De games bevatten een open wereld waarin pokémon rondlopen. De game bevat daarnaast online co-op. Beide spellen zijn nu verkrijgbaar op Nintendo Switch. Sinds de release worden de games door spelers gehekeld vanwege de vele bugs en slechte performance.

Ondanks dat werden de games in de eerste drie dagen al meer dan tien miljoen keer verkocht. Daarmee hebben de games ook een nieuw record voor Nintendo gebroken. Niet eerder werden er in drie dagen tijd zoveel exemplaren van een game op een Nintendo-platform verkocht.

De games kregen een 7 op Gamer.nl. Pokémon Scarlet en Violet zijn wisselvallige Pokémon-games. De open spelwereld is op veel vlakken een bevrijding, maar de technische mankementen zijn behoorlijk storend.

Dit artikel delen:

Lees meer

Fallout-televisieserie volgt niet het verhaal van de games Ook Stitch komt naar Disney Dreamlight Valley
20

Reacties op: Game Freak biedt excuses aan voor Pokémon Scarlet en Violet

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    coola

    • 1 december 2022 16:23
    Zo blij dat ik deze Pokemon game wel heb gekocht na de vorige over geslagen te hebben. Ja de game heeft technische mankementen maar is toch ook wel de Pokemon game waar ik al 26 jaar op wacht.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    alex201

    • 1 december 2022 16:23
    Alsof het hun ook maar iets uitmaakt dat het slecht draait lol. Het verkoopt alsnog wel als warme broodjes aan de cijfers te zien. Ik denk dat gamefreak samen met ea (fifa en andere sport games van hun) de minste moeite hoeft te doen voor hun games om toch makkelijk en consistent te cashen en ermee weg te komen vrijwel elk jaar. En het verbaast me elke keer weer dat mensen er altijd zo massaal op duiken. Een keer een game overslaan of uit de sale halen is echt geen ramp om wat meer kwaliteit te forceren voor de volgende keer.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 1 december 2022 16:24
    Ongelooflijk dat dit in huidige staat is uitgekomen. Maar goed waarom zouden ze. Iedereen koopt het toch wel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ronnyp

    • 1 december 2022 17:42
    Ik word tegenwoordig ook wel een beetje flauw van die mentaliteit van we fixen het later wel. Vooral van die grote bedrijven met geld als water en mankracht waar je u tegen zegt. Schande!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    AgeQned

    • 1 december 2022 17:43
    Omdanks de technische kwaliteit gelukkig verders wel genoten van de game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Gilbie

    • 1 december 2022 22:11
    Ik begrijp dat wanneer je van Handheld naar console gaat voor het eerst, het een gigantische stap is. Echter had ik gehoopt dat Sword en Shield en Arceus als blauwdruk konden dienen.

    Uiteindelijk was een volledige open world misschien teveel van het goede en hadden ze voor wat loading screens kunnen kiezen. Of contact zoeken met Nintendo om te kijken hoe Zelda het voor elkaar heeft gekregen.

    Ik zou het waarderen dat GameFreak een planning of iets publiceert met de updates die eraan komen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Iconic

    • 2 december 2022 07:59
    De V.1.1.0 update is er en schijnt veel verbeteringen met zich mee te brengen!
    youtu.be/oOwGKmFg72g

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 2 december 2022 09:30
    Ik kan er echt met mijn kop niet bij dat zo'n grote en mega goedverkopende franchise van Nintendo niet de zelfde liefde krijgt als een Mario/Zelda. Waarschijnlijk blijven ze bij Game Freak omdat het van die loyale gasten zijn, maar wat zou er gebeuren als Nintendo zelf er mee aan de slag gaat? Volgens mij ontploft dan de wereld.. Of zouden ze bang zijn dat de populariteit van hun stokpaardje (Mario) dan echt in het geding komt?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Sisko

    • 2 december 2022 10:10
    @kleinekoosjer Game Freak is gewoon een afdeling van Nintendo, ze zijn 100% eigenaar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snafu9

    • 2 december 2022 10:50
    @kleinekoosjer
    GameFreak is 33% eigenaar van The Pokemon Company. Dit betekent dat zij nooit een main game volledig uit handen gaan geven aan een andere ontwikkelaar. Hooguit kunnen ze samen werken maar GameFreak houdt de lead in wat er gebeurt. Kortom GameFreak is Pokemon.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Sisko

    • 2 december 2022 11:05
    @Snafu9 Ik was onder de indruk dat Nintendo Game Freak had gekocht, maar daar kan ik nu niets van terugvinden. Wel dat GF in het hoofdkantoor van Nintendo zit, Nintendo heeft wat dat betreft veel invloed op GF lijkt mij.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snafu9

    • 2 december 2022 11:45
    @Sisko
    Volgens mij is Nintendo geen eigenaar van GameFreak. Wel werken ze nauw samen. GameFreak heeft namelijk ook nog andere projecten gemaakt welke wel uitkwamen op PS en Xbox zoals Little Town Hero in 2019. Daarom hebben ze ook The Pokemon Company in het leven geroepen zodat Nintendo, GameFreak en Creatures Inc. allemaal 33% van de aandelen heeft. Laatstgenoemde is verantwoordelijk voor de Trading Card Game en speelgoed. Ook hebben ze meegewerkt aan de main games samen met GameFreak.

    Dit is ook de reden dat Pokemon nooit een multi platform release zou krijgen of dat Nintendo denkt mooi nu een andere ontwikkelaar. Dit moet altijd goedgekeurd worden door GameFreak en die gaat daar nooit mee akkoord. Wel zou GameFreak de Pokemon games op PS en Xbox willen laten uitkomen maar dan begint Nintendo weer van dat willen wij niet. Het zit dus volledig dicht getimmerd dat Pokemon door GameFreak op een Nintendo platform uitkomt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Sisko

    • 2 december 2022 10:14
    Wat een azijnzeikers hier. Ja dit is de meest buggy pokemongame ooit, maar het is niet onspeelbaar. En wat is dat met mensen die geen enkel excuus van bedrijven nog oprecht vinden. Ik heb bijna het idee dat dat mensen zijn die de game sowieso nooit gekocht hadden maar wel willen laten zien dat ook zij een mening hebben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    alex201

    • 2 december 2022 10:45
    @Sisko omdat er tegenwoordig te vaak half afgemaakt games uitgebracht worden met een mindset van we fixen het later misschien wel. Ik ben daar zelf al een tijdje klaar mee en dat is ook de reden dat ik bijna niks meer day one koop. Op mijn werk zou ik er ook niet mee wegkomen als ik iets op mijn deadline inlever en later wel afmaak.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Sisko

    • 2 december 2022 11:11
    @alex201 Of het een bewuste keuze is geweest of een resultaat van te weinig testcapaciteit, we weten het niet, en de meeste cynisme komt uit de hoek waar veel aannames worden gedaan. Ik geef ze liever het voordeel van de twijfel en geef ze een kans op het op te lossen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    alex201

    • 2 december 2022 11:14
    @Sisko Maar voor een studio die zo ongelooflijk veel geld binnenharkt… Het is niet de eerste keer dat ze hun games hebben uitgebracht in een niet al te beste staat. Dan lijkt het mij geen toeval meer. Ik denk dat je dan als higher ups iets te optimistisch inplant of gewoon meer personeel binnen moet halen, want elk jaar een kwalitatief goede game uitbrengen lukt hun dus blijkbaar niet. En zoals hieronder staat, voor 60 euro mag je meer verwachten. Dat de huidige fundering goed is en mensen er alsnog plezier mee hebben staat daar natuurlijk los van. Maar een game uitstellen om iets meer tijd te hebben om het te polishen, lijkt mij dan geen ramp.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • grasshopper

    • 2 december 2022 10:49
    @Sisko Wanneer je 60 euro voor een spel betaald dan moet deze gewoon goed zijn, mensen welke erover klagen wegzetten als azijnzeikers is de omgekeerde wereld.

    Ik heb dit spel met heel veel plezier gespeeld maar er zitten gebieden bij welke gewoon niet speelbaar waren door de lag\framedrops.

    In mijn optiek is dit het beste pokemon spel tot nu toe, ik had het spel echter niet of later gekocht als ik van te voren geweten had hoe slecht de performance zou zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Sisko

    • 2 december 2022 11:16
    @grasshopper Met de azijnzeikers bedoel ik de mensen die het bedrijf als evil zien die dit met voorbedachte rade gedaan hebben. De mogelijkheid dat er oprecht iets misgegaan is en dat er overhaaste beslissingen zijn genomen komt niet eens in ze op. Klagen over het feit dat er bugs zijn heb ik geen probleem mee, de waarheid mag gezegd worden

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Fr3nzy

    • 2 december 2022 11:07
    @Sisko
    Azijnzijkers? Het is toch te gek voor woorden dat er zoveel halfbakken games uitkomen die later nog opgelapt moeten worden met patches? Je betaald de volle prijs voor een beta versie. Ik vind dat geen respect tonen voor je klanten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snafu9

    • 2 december 2022 11:33
    @Sisko
    Ik vermaak me er prima mee. Ja performance updates zouden zeker welkom zijn dat is voor mij ook de reden dat ik heel rustig door het spel heen ga. Maar hoe het spel nu draait vind ik nog steeds dat ik weinig te klagen heb.

    Wel begrijp ik de kritiek van sommige hier dat spellen te vroeg uitkomen. Dit gebeurt de laatste tijd gewoon te vaak. Niet alleen Pokemon maar ook veel andere games zijn bij release gewoon niet goed. MW2 had hier ook last van. Bedrijven denken daar vaak wel te veel in geld dan in het product. Want de spellen moeten voor de feestdagen uitkomen dat levert natuurlijk veel meer geld op dan dat je ze in januari laat uitkomen. Dan heb ik wel respect voor de ontwikkelaars van Zelda en Hogwarts Legacy die de game gewoon uitstellen na de feestdagen omdat ze een goed product willen afleveren. Dat zou Pokemon ook moeten doen maar ik denk dat hier ook druk van Nintendo op zat anders hadden ze helemaal geen holiday release dit jaar.