Game-engines voor recycling? | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Het zou niet de eerste keer zijn dat er een game wordt released die gebaseerd is op een oude, maar verbeterde engine. Sterker nog….games die niet zijn gebaseerd op een oude engine zijn redelijk schaars. Je hoeft amper twee hersencellen te hebben om te kunnen bedenken dat dit is om de kosten te drukken. De lock (what's in a name?) schreef er een aardige column over.

Deze is op GameSpot te lezen.Gamers' expectations have risen to the point where it would be impo ible to have another succe ful series that repeatedly recycled the same technology. Recently released RPGs that reused the engines of their series' predece ors have largely received unenthusiastic receptions. Although FALLOUT 2 was regarded by many gamers to feature gameplay as good as the original game, many reviewers expre ed disappointed that the engine was virtually unchanged. Even that experience doesn't compare to the hostile reception that MIGHT AND MAGIC VII received in Internet newsgroups because it was released with the same, graphically dated, engine used by MIGHT AND MAGIC VI. Yet New World Computing decided to risk an even harsher reaction by opting to reuse the same engine yet again for MIGHT AND MAGIC VIII. That decision is largely responsible for the game generating only slightly more anticipatory buzz than Pauly Shore's winter comeback flick.Nu met al die nieuwe MODs is juist dit herkauwen en verder ontwikkelen van engines enorm populair. Ik twijfel echt behoorlijk aan de argumenten van de columnist.

Maar dat is natuurlijk ook voor jullie te besli en.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou