Nintendo is de afgelopen maanden opvallend stil gebleven over de nieuwe Nintendo Revolution. Maar dat betekent niet dat Nintendo stil heeft gezeten. Achter de schermen heeft zij stappen genomen om ontwikkelingsstudios te benaderen voor het maken van games voor de nieuwe console. Een aantal van deze developers is met exclusieve informatie over de Revolution naar buiten gekomen.
Allereerst is opvallend dat veel developers nog werken met "GameCube-based kits" aan games voor de Revolution. Bovendien weten veel developers ook de uiteindelijke specificaties van de speciaal voor de Revolution ontwikkelde ATI-chip, codenaam Hollywood, ook nog niet.
Veel developers hebben dus enkel een briefing gehad van Nintendo over het kunnen van de Revolution, informatie over de hardware en de plannen van Nintendo met betrekking tot de nieuwe console. In deze briefing wordt duidelijk dat Nintendo een geheel andere markt wil aanboren dan Microsoft en Sony. De Revolution zal niet dezelfde graphische beelden leveren als de Xbox 360 en de PS3, maar de Revolution draait dan ook geheel om de controller.
Nintendo heeft altijd gezegd dat brute kracht nooit het belangrijkste doel is geweest voor de Revolution. Het bedrijf richt zich liever op een kleine, stille en betaalbare console. De Revolution zal niet een onuitputbare RAM-put worden. De geruchten gaan dat de Revolution 128MB RAM zal hebben tegen de 512MB in de Xbox 360. Enkele developers hadden het wel enigzins gehad over de mogelijkheid extra RAM geheugen te benaderen, maar daadwerkelijke bevestigingen zijn niet gedaan.
Hoewel er dus redelijk wat haken en ogen zitten aan de ontwikkeling van games voor de Nintendo Revolution, zijn de meeste developers wel onder de indruk en zien zij het ontwikkelen van games als een nieuwe uitdaging.
"People are interested, but they're still taking it all in at the moment. I'm sure [Nintendo is] going to get a fair amount of support. Probably a lot of people will initially look at existing franchises and whether or not they can kind of do customized versions for Revolution using most of the assets they've got. But whether they'll say, "Okay, let's do something completely original for it," that's the other question because it could be quite expensive to do that. Not as expensive as doing a PS3 or Xbox 360 game. But if you're a third party and you want to do cross platform, if you're doing a game on 360 you can do it on PS3 or PC using the same assets and that does make it a bit easier."
Begin van volgend jaar zal Nintendo met meer informatie over de Revolution naar buiten komen. Op de E3 2006 zullen ook de eerste Rev games getoond worden. It's about time!
Reacties op: Game developers spreken over tech-specs Revolution
ninty
MrWoef
namenick
Kijk maar naar gameBoy, oke er zijn mensen met een DS maar psp neemt langzaam de overhand. En het uiterlijk van de games is wel van belang. bij de huidige console's staat de cube nog op de 2 plaats , iets mooier als de ps2 iets minder mooi als de xbox. maar dalijk staat hij op de 3de plaats en zeg nou eerlijk als je in de winkel staat kijk je toch hoe een spel uitziet?
toch hoop ik dan nintendo iets moois zal brengen.
ninty
Ten 2de Next-Gen in een brilletjuh moet gewoon zwaar vet zijn.
En ten 3de de Revo is de enigste console die Virtual-Reality kan krijgen in je huiskamer.
Emmertje Bert
SumatroX
Je bent trouwens de ergste fanboy die ik ooit heb gezien, je noemt iemand serieus een lul(lo) omdat hij zegt dat hij dacht dat de PSP vaker is verkocht :S Ik kan me hier zo aan ergeren, ga buiten spelen ofzo :@
mikando
SumatroX
SumatroX
SumatroX
anonymous
Jammer, ze komen al later op de markt dan hun twee concurenten en ze leveren qua graphics ook nog slechtere kwaliteit af. Een stunt als ze het redden met enkel een unieke controller. De japanners zullen er gek op zijn, maar hier moet ik het nog maar zien.
Ronn
Ronn
Ronn
Ronn
Ronn
ninty
Tidusthebest
ninty
Nintendo kiest virtual-reality.
Untitled Player