Over heel fiscaal 2013 noteerde Disney Interactive een verlies van 87 miljoen dollar, vergeleken met 216 miljoen dollar het jaar daarvoor. Dit is grotendeels te danken aan een verdubbeling van de omzet afgelopen kwartaal, vergeleken met dezelfde periode in fiscaal 2012. In dit kwartaal verscheen Disney Infinity voor PlayStation 3, Xbox 360, Wii, Wii U en 3DS, en later ook voor iPad.
Disney Infinity is vergelijkbaar met de Skylanders-serie en laat spelers echte Disney-figuurtjes inscannen om in de game te gebruiken. Het spel zorgde ervoor dat Disney Interactive voor het eerst sinds negen maanden weer zwarte kwartaalcijfers kon noteren. De afgelopen vijf jaar werden echter alle met verlies afgesloten.
Reacties op: Game-afdeling Disney minder verliesgevend dankzij Disney Infinity
Danielpf1
the-x-filess
Pug205GTi
Requal
Waarom denk je dat ze het zich kunnen permitteren om games te maken ondanks dat ze weten dat het eventueel geen winst zal maken.
Zoiets doe je alleen als je teveel geld hebt.
Requal
NLHawkeye
Jammer genoeg zag Disney daar niets in en zijn de plannen voor split/second 2 nooit gerealiseerd…