Eerder dit weekend wisten we al te melden dat Galleon, de door veel uitstel geplaagde piratengame, onderdak gevonden had bij de Britse uitgever SCi. Vandaag verscheen er een officiëel persbericht waarin dit bekend gemaakt werd. Hierin was tevens te lezen dat het spel enkel op de Xbox verschijnen zal en dat de voorheen aangekondigde GameCube versie spoorloos verdwenen is. Ook bestond er altijd nog een kans op een PS2 en PC versie, maar ook deze zijn resoluut de kop in gedrukt.

Computer And Videogames had een interview met de bedenker van het spel, Toby Gard, en sprak onder andere over de oorzaak van het veelvuldige uitstel van het spel:Can you explain why the title has been in development so long?

Gard: There are a great many reasons, but essentially it boils down to a game that was over ambitious for a team that was too small. Once we realised that we needed a bigger team, we simply couldn't afford to bring in more people.

So it ended up with a tiny group of people who have stuck with the project long beyond the expected time because we all believe in the game. Hij benadrukt dat men het spel niet heeft laten cancellen omdat men door al die jaren vertrouwen heeft gehad in de titel. De gameplay zou dan ook menig gamer moeten verrassen. We zijn benieuwd of Toby zijn beloftes eindelijk waar kan maken! Lees het hele interview hier.