Het bedrijf heeft een techniek ontwikkeld waardoor gebruikers simpel een demo van een hoogwaardige game kunnen streamen via een website. Dit heeft de interesse gewekt van verschillende online retailers zoals de webwinkels van Capcom, Ubisoft en BestBuy. Eerder implementeerde Electronic Arts Gaikai al in zijn onlinewinkel Origin. Ook Walmart's Game Center en Eurogamer maken gebruik van deze techniek.
Gaikai biedt de mogelijkheid voor uitgevers en gameshops om consumenten direct demo's te laten uitproberen via internet. CEO David Perry geeft aan dat het doel van Gaikai is om nieuwe demo's aan 50 miljoen mensen te presenteren voor het einde van 2012. De techniek laat de games draaien op externe servers in de cloud, zodat gebruikers zonder registratie, download of hoogwaardige computer zowel simpele als geavanceerde spellen kunnen uitproberen.
Reacties op: Gaikai breidt klantenlijst uit met onder meer Capcom en Ubisoft
Loimko
bluethunder22
RoyW
Septaro1
Septaro1
Het is trouwens echter niet zo bij elk spel…
Edit: oo is kennelijk niet zo
bluethunder22
dit is niet waar, er zit een maximaal aantal minuten aan
melody
Brain-damage
twoakrm
Septaro1