Gabe Newell legt uitblijven Half-Life 3 mogelijk uit | Gamer.nl

Gabe Newell legt uitblijven Half-Life 3 mogelijk uit | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

Op het einde van het interview vraagt de interviewer als grap naar de releasedatum van Ricochet 2, "de vraag die alle fans bezighoudt en die iedereen al heel lang wil stellen". Newell geeft echter uitgebreid antwoord op de vraag: "(lacht)... Het probleem met Ricochet 2 is dat wanneer we te veel van tevoren vertellen, we later van gedachte kunnen veranderen en dingen gaan aanpa en. 

Newell zegt dat het complete stilzwijgen over de ontwikkeling van de game voor fans beter is dan wanneer er informatie gegeven wordt die later niet meer klopt. "Het liefst zouden we het ontwikkelingsproces supertransparant maken, maar alle aanpa ingen en veranderingen die we tu endoor maken zouden fans waarschijnlijker nog veel gekker maken dan gewoon niks zeggen totdat er zekerheid is", aldus Newell, sprekend over Ricochet 2.

De eerste Ricochet is een multiplayermod voor Half-Life uit 2000, gebaseerd op een game uit 1989 en gemaakt door Valve. Als 1 aprilgrap werd dit jaar door de ontwikkelaar Ricochet 2 aangekondigd.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou