Arush Entertainment is bezig zich op de kaart te zetten als goede uitgever voor kleine ontwikkelaars. Waar ze eerder dit jaar al wisten te verbazen met het ontzettend leuke Duke Nukem: Manhattan Project komt men tegen het einde van dit jaar met de Unreal Engine powered FPS Devastation. Het spel mag er gezien de engine grafisch natuurlijk zeker wezen. Of het qua gameplay nog anders wordt vergeleken met al die andere shooters probeerde GameSpy te weten te komen in het interview dat ze met ontwikkelaar Digitalo hadden.GameSpy: How much control does the player have over teammates and what are some of the commands that they can issue?

Bob Berry: We're searching for that balance between satisfying strategy-minded players and keeping the interface as lightweight and easy to use as possible. I can't go into great detail yet, but I can say that you'll be able to issue at least the basic team commands such as, attack, defend, cover me, etc. It is a completely optional component of the gameplay as it's possible to complete the game without ever issuing an order. However, on the harder difficulty levels, players might discover that using the orders system can make their lives a lot easier. Devastation wordt in November verwacht en zal in Europa worden uitgegeven door het Nederlandse HD Interactive. Lees het hele interview hier. Houd je niet zo van lezen en kijk je liever plaatjes dan kan je ook een viertal nieuwe screenshots aanschouwen.