Nieuws
Light Trail Rush

Futuristische racegame Light Trail Rush krijgt open bèta

Verkrijgbaar op Steam

Geschreven door Michel Musters op
De experimentele racegame Light Trail Rush krijgt morgen een open bèta.

De open bèta van de futuristisch ogende game, ontwikkeld door het Franse B2Expand, komt vanaf morgen op Steam te staan.

In de game is de nummer één in de race de 'Tracer'. Deze speler creëert het parcours automatisch door rond te scheuren. De andere spelers zijn de 'Chasers' - zij moeten de door de nummer één getekende baan volgen en proberen hem in te halen. Daarnaast kunnen ze elkaar van de baan af stoten.

In feite heeft de game dus geen traditionele banen en finish - een wedstrijd is afgelopen wanneer de puntenlimiet in zes minuten wordt behaald. Deze punten worden behaald door tegenstanders uit te schakelen of door voorop te liggen in de race.

Light Trail Rush
Light Trail Rush
Light Trail Rush
Light Trail Rush

Dit artikel delen:

Lees meer

Ori and the Will of the Wisps vindt zichzelf opnieuw uit Nieuwe Tony Hawk-game mogelijk in de maak
2

Reacties op: Futuristische racegame Light Trail Rush krijgt open bèta

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • EdwinVP

    • 11 maart 2020 09:00
    Leuk concept, eens kijken hoe dat uitpakt, neem aan dat wanneer je 1ste ligt moeilijker is om te rijden maar hoe werkt dat… One way to find out :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Robert-Frans

    • 11 maart 2020 16:23
    @EdwinVP Kan me zo voorstellen dat het een kwestie van tactiek is. Je kunt een makkelijke baan rijden, maar dan kunnen de anderen je wellicht sneller inhalen en zo je positie afpakken.
    Als je dat echter wil voorkomen, dan zul je toch zo ingewikkeld mogelijk moeten rijden, met plotselinge, scherpe bochten, onverwachte hellingen, etc. Waardoor je zelf alsnog het risico loopt ingehaald te worden, omdat je dan niet op volle snelheid kan rijden. Aangenomen dat het spel de normale racephysics volgt natuurlijk.
    Een scherpe bocht willen maken met je opponenten vlak achter je is dan misschien niet het beste idee; die halen je dan zó in als jij daarvoor afremt.

    Ik denk dat je dus echt je opponenten goed moet inschatten en je eigen rijvaardigheden flink op de proef moet stellen om ze zo efficiënt mogelijk uit het spel te krijgen met je baan.
    Interessant wordt het dan als er constant wordt gewisseld van eerste plaats en de baan dan wel heel grillig zal worden.
    Het klinkt in elk geval inderdaad als een origineel idee, dat zal vallen of staan met een strakke uitvoering.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.