"Dat is nu juist wat we willen aanpakken met (The Secret World); we willen mensen laten samenwerken. Veel MMO's zijn gewoon solotitels. Je bevindt je in een wereld vol andere spelers maar het is pas op een hoog level dat je begint met samenwerken, tijdens het raiden", aldus Bruusgaard.
"Ik wil dat groepsgevoel al terugzien in de zones. De meeste tijd soleer je door het spel heen en op het laatst is het van 'je hebt vijf mensen nodig om de baas te doden'. Op dat moment ga je er vijf zoeken en dan blijkt de groep slecht. Dat is niet samenspelen."
Reacties op: Funcom: 'MMO's zijn gewoon singleplayergames'
Raymhb
Seraphex
DevTrunks
Rabishu
Het sociale aspect binnen MMO(RPG) is al reeds jaren ver te zoeken voor meeste games, behalve dan evt. instance runs etc.
Magister
dominos
freaq
lieage heeft hetzelfde, everquest ook, dat is gewoon de "standaard formule" dat blizzard hem zo succesvol heeft uitgevoerd betekent niet dat zij hem hebben uitgevonden noch dat zij ervoor hebben gezord dat die problemen in alle andere MMO's zitten.
ontopic erg waar ik hoor veel mensen klagen dat de start van MMO's altijd hetzelfde is saaie quest tot level X wanneer je pas "echt" mag beginnen.
Loimko
Knootewoot
Maar funsoft moet zich eerst nog maar bewijzen. AoC was ook niet zo denderend als ze beweerden. Eens af van het noob island zakte de hele sfeer van het spel in.
MisMatch
Voor zo'n beetje alle activiteiten vanaf level 12+ had je wel een groep nodig.
Geen LFG/LFR, geen instant teleports naar waar je heen wilt, bijna geen solo quests .. dit zorgde ervoor dat FFXI echt een MMO was waarbij ik het idee had deel uit te maken van een community.
Dit merkte je ook in de 4 grote hubs, er was altijd wel iets gaande, er was een "buzz" in de hubs die ik totaal mis in alle moderne MMO's.
Tegenwoordig zit merendeel maar passief te wachten op een ready check en "leeft" er niks meer in de hubs. Community is al helemaal ver te zoeken.. en waarom zou je.. alles is zo gemaakt dat je alles solo kan doen en met 5 weken max level bent en in de gear grind molen wordt gemikt.
Pillows
ComicsReader
Nu hield ik me toch al verre van mmo's vanwege die reden. En niet omdat er geen mmo is die me aanspreekt. Die zijn er genoeg. Er gaat me echter veel te veel tijd in zitten om die dingen te spelen.
Toef
Ik denk dat het meer een vorm van noodzaak is dat de meeste content tijdens het levelen solo gedaan word.
pewy26
PureiOwnage
MisMatch
m0j0NL
Zoals al eerder opgemerkt, dit is pas sinds WoW.
Mijn favo mmo, Asheron`s call, was je eigenlijk altijd omringt door andere mensen, goede grind plekken?, het stikte er van de mensen, en je vormde dan een groep, en lekker beppen met elkaar terwijl je een dungeon aan het leeg hakken was, erg goede herinneringen aan de Lugian Citadel, Metos, Valley of Death, Aerlinthe Island, enz enz.
Nu?, je start de mmo in je eentje, je levelt van 1 tot __ en dan ga je zoeken naar een Dungeon group, Raid group.
Quest die meer dan 1 persoon nodig heeft?, je bent in de buurt en je krijgt zonder ook maar een woord een invite, en vaak na de quest gaat het persoon ook zonder ook maar 1 woord te hebben gesproken de groep uit.
Aquila1337
racerozzy
piswasser