Volgens hem is wat er met de Frostbite 2-enginein Battlefield 3 getoond nog maar het begin. "We hebben een technische basis waardoor ik me erg zelfverzekerd voel over onze positie en wat de toekomst gaat brengen", aldus Soderlund, die zegt dat de engine wel volledig in dienst is van de gameplay, en geen "techniek om techniek" is. Zo dient het vernietigen van de omgeving in Battlefield 3 een doel volgens Soderlund: "Ik kan door die muur schieten en iemand doden, ik kan beschutting vernietigen".

De aankomende first-person shooter van EA, Medal of Honor: Warfighter, draait ook op Frostbite 2. Het was de eigen keuze van ontwikkelaar Danger Close om over te stappen op Frostbite 2, voorheen gebruikte het Unreal Engine 3 van Epic. De studio brengt de Frostbite 2-engine verder, zegt Soderlund. "Ze doen dingen in Medal of Honor: Warfighter die je niet kon zien in Battlefield 3, ze brengen het een stap verder."