Nieuws

FromSoftware: ‘Nieuwe game is bijna af’, ontwikkeling Elden Ring gaat door

Miyazaki wil iets met ‘meer abstracte fantasy’

Geschreven door Marvin Toepoel op
FromSoftware-president Hidetaka Miyazaki zegt dat een nieuwe, nog onaangekondigde game zich “in de laatste productiefases” bevindt. Ook bevestigt de president dat er aan nieuwe updates van Elden Ring wordt gewerkt.

Dat blijkt uit een recent interview van Hidetaka Miyazaki met de Japanse website 4gamer. Miyazaki bevestigt het bestaan van een nieuwe, nog onaangekondigde game, die zich zelfs al “in de laatste fases van productie” bevindt. Hij wil niet zeggen om wat voor spel het gaat, en of het bijvoorbeeld een vervolg op een bestaande titel of een compleet nieuwe IP is.

In het interview staat Miyazaki ook stil bij het succes van Elden Ring, en zegt hij dat dat succes voor hem een grote verrassing was en dat hij nog niet helemaal snapt wat daar de oorzaak van is. Miyazaki zegt dat de ontwikkeling van Elden Ring “doorgaat”, maar wil niet bevestigen of er ook dlc naar het spel onderweg is. In ieder geval kunnen spelers meer updates verwachten.

Miyazaki zegt zich in de toekomst te willen blijven focussen op het regisseren van games, en bevestigt dat hij nu al werkt aan zijn volgende spel (iets anders dan de nieuwe game die al bijna af is). De FromSoftware-president meldt dat hij “op de lange termijn wil werken aan meer abstracte fantasy”, maar wat hij daarmee bedoelt is onduidelijk. Ook is niet zeker of dat iets te maken heeft met zijn nieuwe project.

Tot slot meldt Miyazaki dat FromSoftware ermee bezig is om zijn medewerkers beter te behandelen, onder andere door jongere medewerkers en medewerkers met minder ervaring betere compensatie te bieden. Ook moeten medewerkers minder overwerken en minder met “crunch” te maken krijgen.

Onder andere via Twitter is FromSoftware in ieder geval al bezig met het aantrekken van nieuw personeel, wat bij kan dragen aan het minder belasten van de huidige werknemers. 

Bron: 4gamer

Dit artikel delen:

Lees meer

Win Microsoft Flight Simulator Premium Deluxe 343 Industries denkt erover microtransacties toe te voegen aan Halo: The Master Chief Collection
11

Reacties op: FromSoftware: ‘Nieuwe game is bijna af’, ontwikkeling Elden Ring gaat door

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    hulstpower

    • 24 juni 2022 19:49
    Altijd mooie games, helaas niet voor mij weg gekegd heb er een aantal geprobeerd maar kom er niet in en door.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    poklaan

    • 24 juni 2022 21:48
    @hulstpower
    Heb ooit Bloodborne geprobeerd maar zo ging het bij mij toen ook, na een uurtje al geen enkel idee wat ik moest doen dus toen maar gestopt. Nu Demon's Souls op PS+ Extra staat toch dat maar een keer proberen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkSlide.nl

    • 25 juni 2022 02:25
    @poklaan ik had in het begin precies hetzelfde met Bloodborne. Ik snapte niet wat mensen zo leuk vonden maar de dag erna weer een uurtje geprobeerd en de dag er na weer. Ik leerde langer te overleven en de omgeving te verkennen tot ik shortcuts opende en een eindbaas tegen kwam.

    Toen kon ik gaan levelen en nog beter overleven. Ik werd beter in het vechten en werd verliefd op de wereld, het geluid en de intense spanning. Ik was hooked en heb er nu zo'n 2000 uur in zitten en vind het de beste game allertijden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 25 juni 2022 07:56
    @DarkSlide.nl dat kan ik begrijpen ik vind de werelden echt heel mooi van al hun games maar dat 1 klap dood vind ik dus helemaal niks. Probeerde nu demon souls op ps5 heel mooi maar dat steeds dood ben ik toch weer af gehaakt het zijn niet mijn games helaas.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 25 juni 2022 09:10
    @hulstpower dat is alleen in het begin dat 1 klap dood als je het een beetje handig aanpakt is er goed doorheen te komen. En wat je terecht zegt de werelden zijn zo mooi en mysterieus dat het zonde is als je afhaakt

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 25 juni 2022 10:41
    @Roy36NL ja snap her maar heb er echt een aanral geprobeerd maar kom er niet in, vooral sekiro spreekt me aan maar het is gewoon niks voor mij dat 1 klap dood zeg maar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    shadowfirenl

    • 26 juni 2022 09:54
    @hulstpower een tip is om magie te gebruiken. Maakt dat spel zoveel makkelijker. Helemaal in demon souls.. Op bepaald moment heb je iedere eindbaas met +- 3 spreuken verslagen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 26 juni 2022 10:37
    @shadowfirenl dus moet een magier gebruiken zeg je.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    gusanito

    • 24 juni 2022 21:55
    Elden Ring was door de open wereld opbouw de eerste FromSoft game waar ik doorheen wist te komen. Zonder flink overlevelen was ik nergens geweest.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 24 juni 2022 22:04
    @gusanito daarom zit ik dus te twijfelen om Elden Ring wel te gaan spelen maar heb nog teveel om te doen. Wat jij zegt doet mij denken dat dit de eerste From game kan zijn die ik uit kan spelen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sokpop

    • 25 juni 2022 21:23
    Hebben ze dat gestotter/framedrops al opgelost op de pc?