Nieuws
The Witcher: Monster Slayer

Free-to-play The Witcher-game voor mobiel aangekondigd

Pokémon Go, maar met monsters uit The Witcher

Geschreven door Michel Musters op
CD Projekt Red heeft The Witcher: Monster Slayer aangekondigd, een free-to-play game voor iOS en Android.

Het spel moet ergens later dit jaar verschijnen en een soortgelijk principe als Pokémon Go gebruiken. Spelers gebruiken de GPS-technologie in hun smartphone om overal ter wereld monsters te ontdekken, die vervolgens verslaan kunnen worden. Daarbij hebben de tijd van de dag en het weer blijkbaar ook invloed op de gevechten.

Sommige monsters zijn moeilijker te verslaan, maar er kan onder andere lokmiddel en gif gebruikt worden om het makkelijker te maken. Ook bevat de game verhaalgedreven quests.

Op de officiële website zijn wat screenshots van het spel te zien.

Dit artikel delen:

Lees meer

No Man's Sky-studio brengt The Last Campfire vandaag uit Amerikaanse Sony-site neemt reserveringen voor PlayStation 5 aan
8

Reacties op: Free-to-play The Witcher-game voor mobiel aangekondigd

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Baukereg

    • 27 augustus 2020 08:42
    Eindelijk! Het spel waar de Witcher-fans al jaren om zeuren! :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    NrFive

    • 27 augustus 2020 10:38
    Is niet via Niantic toch? Kon het nergens terugvinden. Benieuwd hoe ze hun F2P model inrichten. Kan een prima game worden.

    Met Pokémon Go haakte ik uiteindelijk af vanwege de simpele combat-mechanisme.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 27 augustus 2020 10:45
    die vervolgens verslaan kunnen worden
    Tikfoutje :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • 004

    • 27 augustus 2020 15:38
    Waarom worden dit soort dingen eigenlijk free to play genoemd? Ondanks dat je geen bedrag van te voren hoeft te betalen ga ik ervan uit dat ervan uit dat dit wel via data verzameling gebeurt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    NrFive

    • 27 augustus 2020 16:48
    @004 eigenlijk hele goede vraag. Misschien zou het moeten zijn:

    - Pay with data
    - Give Data 2 Play
    - Data4Play
    - Privacy4Play

    Suggesties? We zouden als industrie inderdaad een betere term voor moeten gebruiken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 27 augustus 2020 17:05
    @004 Zij zijn toch niet verantwoordelijk voor jouw internet kosten? je hoef hen niets te betalen.
    Er zal ongetwijfeld een "standaard data kosten van uw provider blijven gelden" bericht bij staan.
    Een game als warframe is ook free 2 play, maar ik moet toch echt maandelijks wel mijn internet provider betalen, anders kan ik niet spelen hoor, hoe gratis t ook is.
    Als iemand jou een gratis auto geeft zal je er toch echt nog steeds zelf benzine in moeten gooien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • MugiwaranoShanks

    • 27 augustus 2020 17:21
    @darkmanwls Jij snapt volgens mij de opmerking/vraag niet helemaal. Met het verzamelen van data wordt gedoeld op locatiegerelateerde data en gebruikersgegevens etc.. Dit wordt meestal gebruikt voor reclamedoeleinden, net zoals bijvoorbeeld de app Tiktok doet op massieve schaal. OP heeft het waarschijnlijk niet over data als in databundel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 28 augustus 2020 02:05
    @MugiwaranoShanks Wellicht, maar dat doen de meeste online services toch?