Nieuws
Tom Clancy's XDefiant

Free-to-play-game Tom Clancy's XDefiant aangekondigd

Game komt naar pc en consoles

Geschreven door Michel Musters op
Ubisoft heeft de free-to-play shooter Tom Clancy's XDefiant officieel onthuld.

Gisteren bleek al dat Ubisoft het spel zou onthullen, en eerder lekte er al informatie over het spel uit - toen stond het project nog bekend als Battlecat. 

In de 6v6 first-person shooter, ontwikkeld door Ubisoft San Francisco, komen diverse personages uit Tom Clancy-games zoals Splinter Cell, Ghost Recon en The Division voor, waaronder de Wolves, Echelon, Cleaners en Outcasts.

In de arenashooter kunnen spelers diverse gadgets gebruiken om de wedstrijd naar hun hand te zetten, afhankelijk van het type personage dat men bestuurt. Spelers selecteren daarnaast primaire en secundaire wapens, alsmede verschillende eigenschappen voor hun personage. 

Vanaf 5 augustus gaat een gesloten bèta live voor pc-gamers in de Verenigde Staten en Canada. Wanneer de rest van de wereld aan de slag mag met het spel is nog niet bekend. Het spel moet uiteindelijk ook naar PlayStation- en Xbox-consoles komen, alsmede Google Stadia en Amazon Luna. Het is de bedoeling dat cross-play vanaf lancering beschikbaar is.

Dit artikel delen:

Lees meer

Nieuwe legend Seer binnenkort naar Apex Legends BCC plaatst inschrijfformulier om kans te maken op een PS5
25

Reacties op: Free-to-play-game Tom Clancy's XDefiant aangekondigd

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    MelvinChowder

    • 20 juli 2021 08:47
    Ik weet niet wat dit met Tom Clancy temaken heeft.. maar de hele style van de game slaat bij mij de plank enorm mis. Copy-paste facties met characters die enorm generic en "punk" zijn zoals andere Ubisoft titles (Division, FC:New Dawn, Riders Republic, Watch Dogs etc..) als je zei dat dit characters uit Apex zijn, dan had ik het gelijk geloofd. En dan even het lijk van Sam Fisher uit de Ubisoft kelder halen met team "Echelon" omdat ze gezien hebben dat mensen wachten op een Splinter Cell game… wat een triest spel, zelfs de naam is enorm cringe.

    Mooiste is dat ze zeggen dat dit een shooter first gaat worden, maar de trailer zit vol met domme abilities die meer weg hebben van een Hero shooter dan een FPS, zelfs de wapens schieten als lasers zonder maar enige recoil patterns. Deze game wordt gemaakt/geleid door de man die verantwoordelijk is voor een van de slechtste COD games, en dat is te zien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    NrFive

    • 20 juli 2021 09:05
    Vanuit business perspectief kan ik de game goed begrijpen. Herbruiken van maps en andere assets, F2P sausje met verkopen van skins. Kan tegen relatief weinig ontwikkelkosten veel opleveren.

    Zelf erg nieuwsgierig hoe het speelt. Klinkt wel als een leuke teamshooter.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 20 juli 2021 09:12
    Denk je eindelijk weer een Tom Clancy game te krijgen, krijg je dit soort meuk wat niks met Tom Clancy te maken heeft.

    Past bij Ubisof dat wel want Valhalla had ook weinig met Assassin's Creed te maken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SandR

    • 20 juli 2021 09:51
    Walgelijk gewoon hoe Ubisoft momenteel met de Tom Clancy legacy omgaat. De beste man draait zich om in z'n graf. Eerst RB6 met zombies en nu dit….kan wel janken!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 20 juli 2021 10:27
    @SandR het zijn aliens sander niet eens zombies.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Paxopoxo

    • 20 juli 2021 10:37
    @hulstpower Dat maakt het niet echt beter, eerlijk gezegd haha

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 20 juli 2021 10:40
    @Paxopoxo zei ik dat dan. Vind het een wan product met echt lelijke aliens.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Paxopoxo

    • 20 juli 2021 10:55
    @hulstpower Rustig aan man haha, ik zegt toch niet dat jij dat beter vind. Ik zeg dit alleen omdat het voor mij niet veel uitmaakt of het Zombies of Aliens zijn, heb er beide niks mee.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 20 juli 2021 13:53
    @Paxopoxo ik ben zen hoor, vak je niet aan gaf alleen nu wel even mening van deze game

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SandR

    • 20 juli 2021 11:05
    @hulstpower Geeft aan hoe weinig interesse ik er in heb haha

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 20 juli 2021 13:54
    @SandR echt een bout game word dit, hoop dat het ubi veel geld kost zodat ze misschien een keer luisteren naar de fans.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 20 juli 2021 10:05
    Het is gelukkig wel FREE to play. Je kan veel zeggen van Ubisoft maar ze hebben wel humor

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    StormFox

    • 20 juli 2021 10:10
    Wijlen Tom Glancy ligt in zijn graf tollen.
    Maar dit lijkt mij een prima free-2-play spel, toch ga ik hem overslaan omdat ik meer van de pve ben

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • -it-

    • 20 juli 2021 10:40
    Ik start Destiny nog wel een keer op. Manmanman

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    geeMc

    • 20 juli 2021 11:18
    Wat een pleur aan negativiteit weer. Niet dat deze game mij erg trekt, de gunplay ziet er wel erg strak uit en dit is precies wat jeugd wil. FPS met al die krachten zijn sowieso niet aan mij besteed, maar dit past al meer in mijn straatje dan bijvoorbeeld Overwatch. Als het uit is ga ik 'm wel proberen, maar denk dat het voor mij te chaotisch is.

    En tsja, we kunnen hier allemaal wel roepen "tom clancy draait zich om in zijn graf" of "merknaam door de drek halen", maar Ubisoft heeft het recht om ermee te doen wat ze willen. Daar hebben ze grof voor betaald. Zolang de serieuze TC games (als Ghost Recon, Rainbow Six (en dan heb ik het niet over quarantine), Splinter Cell en The Division) goed blijven mogen ze van mij spin-offs maken wat ze willen, stoort mij niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 20 juli 2021 11:28
    @geeMc Tuurlijk mag Ubisoft met de merknaam doen wat ze willen, beetje een dooddoener. Maar dat wil niet zeggen dat wij dat leuk moeten vinden en er niet wat van mogen zeggen.
    Maar we zullen niets meer zeggen ok? Want jou stoort het niet, dus dan is het ok :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    geeMc

    • 20 juli 2021 11:30
    @Messtranor ik zeg niet dat er niks over gezegd mag worden, maar de negativiteit heerst wel weer heel erg. Ik zie het probleem van een spin-off niet zo.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 20 juli 2021 12:24
    @geeMc Het probleem is dat Heel veel mensen dus gewoon liever wat anders gezien hadden uit de Clancy stal. En het dus een beetje aangeeft hoe out of touch men is met hun eindgebruikers

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    geeMc

    • 20 juli 2021 12:42
    @Messtranor en dat vind ik dus een grove aanname. Ja, veel mensen hadden graag wat anders gezien, maar er zijn waarschijnlijk ook veel mensen die juist hierop gewacht hebben. Dat ze zo'n game met het TC label uitbrengen is economisch gewoon slim. Ubisoft zou ubisoft niet zijn als ze al reeds designede assets niet hergebruiken he :P. Maar zonder gekheid, FPS met ultimates en andere krachten is vaak juist iets waar de jeugd op zit te wachten. Kijk naar Valorant of Overwatch.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 20 juli 2021 15:23
    @geeMc Eerst zeg je dat je t een grove aanname vind, en vervolgens zeg je, ja veel mensen hadden graag wat anders gezien. Wat is t nou?
    Maar waar t om gaat is dat ze t in de tom clancy franchise plakken. En daar zit een compleet ander publiek. Als ze dit onder een andere, meer bijpassende franchise hadden geplakt was t al weer een ander verhaal geweest.
    Maar als de hele community al jaren schreeuwt "waar blijft die nieuwe splinter cell!!!" en je komt dan met een aankondiging waardoor iedereen hoop krijgt. En dan uiteindelijk doe je exact datgene wat al 20 developers voor je hebben gedaan. Dan is dat een teleurstelling.
    Dat zagen we een paar jaar geleden ook toen iedereen en zijn moeder een MOBA game moest hebben.