Een onderdeel wat bij veel games nog steeds een ondergeschoven kindje is is de herspeelbaarheid. De meeste gamers pakken een spel na het uitgespeeld te hebben maar zelden weer op om de singlplayer campaign te spelen. Bij Devastation zou dit echter niet het geval moeten zijn. De levels kun je namelijk op zoveel verschillende manier uitspelen en tel daarbij op dat er ook veel levels zijn, en je bent voorlopig wel zoet met deze shooter. Het spel laat dan ook veel keuzes over aan de speler, je kunt dan als een Rambo tekeer gaan, maar je kunt ook samenwerken met je teamleden.Can you give us a better idea of what to expect from Devastation's gameplay? DeLeon: The experience features objective-based gameplay mechanics based on tasks ranging from classic clearing of enemies through special skills like stealth, surveillance, hacking, sniping, and brute force- but it's all up to the player to decide which he wants to use. We did not want to force a player to play entire missions stealthily, that's just not fun for a lot of people. Instead, you can choose to play the mission any way you like, and be stealthy or brazen whenever you want to, and whenever you think your odds will improve by doing so. Certain situations will have you relying on different approaches as the environments and the enemies get more difficult and cunning as the game progresses Naast de bijzonder geavanceerde AI zou ook de omgeving iets bijzonders moeten zijn. Zo is het mogelijk om bijvoorbeeld een kartonnen doos te pakken en deze naar iemand te gooien. Op multiplayer gebied lijkt Devastation ook een solide ervaring te gaan bieden. Het is dan te hopen dat er snel een demo zal uitkomen zodat we een voorproefje van al dit lekkers krijgen.