De meeste FPS games hebben uitdagende en lekker in de mond liggende namen zoals Aliens vs Predator, SiN en Soldier of Fortune om er een paar te noemen. Er zijn ook games die een meer integere naam kiezen, zoals de Vietname FPS Call Sign: Charlie. In plaats van Vietcong Killer of Ho Chi Minh’s Menace heeft de maker, Outsider Development, niet voor een goedkope naam gekozen. Oorspronkelijk zou Charlie een 2D RTS worden, maar al gauw zag men in dat niemand zat te wachten op de zoveelste Command & Conquer kloon. Daarom werd het spel opnieuw ontworpen en ging men dit keer richting de realistische FPS kant, want in Charlie eindigen de meeste Rambo's in een bodybag.HomeLAN - What are your plans for Call Sign Charlie's multiplayer mode? Tomas Roller - Call Sign: Charlie is primarily a single player game but multiplayer support won’t be missing. It can be compared to Counter Strike or Day of Defeat and the game modes will include deathmatch, capture the flag and sabotage. There are some special and original elements. I’d like to enrich the multiplayer with but we haven’t discussed them yet within the team so it would be soon to speak about them or promise anything.

me sucky sucky five dollar

Er moet nog aardig wat gedaan worden, want het spel is pas voor 30% klaar. Het is dan ook niet zo verwonderlijk dat het spel pas in 2003 zal uitkomen. Het complete interview lees je hier.