Nieuws
Forza Horizon 5

Forza Horizon 5 wordt al door meer dan 4,5 miljoen mensen gespeeld

Game kwam gisteren officieel uit

Geschreven door Michel Musters op
Al meer dan 4,5 miljoen mensen spelen Forza Horizon 5.

Dat heeft Xbox-baas Phil Spencer vanncht op Twitter laten weten - het werkelijke aantal ligt inmiddels dus waarschijnlijk nog hoger. Forza Horizon kwam gisteren officieel uit, al kregen spelers die een speciale editie van de game hadden gekocht al een paar dagen eerder toegang.

Forza Horizon 5 is beschikbaar op Xbox Series X en S, Xbox One en pc, alsmede Xbox Game Pass. Gamer.nl gaf het racespel een 8,5: "Forza Horizon 5 is een prachtige, gelaagde en omvangrijke representatie van de globale autocultuur. Of je nu wilt driften in een opgevoerde Supra of de supersnelle elektrische Porsche Taycan op z’n staart wilt trappen, Forza Horizon 5 doet het met verve."

Dit artikel delen:

Lees meer

Elex 2 verschijnt in maart 2022 Pokémon Brilliant Diamond en Shining Pearl-patch komt morgen uit
11

Reacties op: Forza Horizon 5 wordt al door meer dan 4,5 miljoen mensen gespeeld

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Aces-82

    • 10 november 2021 17:51
    Gisteren begonnen en wat een heerlijke game is dit en echt zo mooi. Ik twijfel ook gewoon niet meer aan of Fable goed komt ja of nee. Deze mensen weten gewoon hoe ze een game moeten maken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    melody

    • 10 november 2021 18:33
    @Aces-82 Eens. Maar ik kan hem op pc nog steeds niet opstarten…. en mijn virusscanner blijft erop.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Rutgie

    • 10 november 2021 18:47
    Hoeveel van de 4,5 blijven daadwerkelijk spelen? Interessanter zou zijn om cijfers te delen over hoeveel het gekocht hebben, Game Pass hebben aangeschaft of na een maand (ik noem maar wat) nog spelen. Met Game Pass is het natuurlijk heel makkelijk om het even te proberen.

    Ik blijf in ieder geval spelen: heerlijke game. Fijne break van de meer op sim racen gerichte games die ik veel speel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 10 november 2021 19:03
    @Rutgie gekocht is zo 2 miljoen melde die destin van ign dit waren allemaal early acces gamers. Maar denk dat het aantal nog wel groeit horizon games worden vaak nog veel gespeelt, en de dlc is altijd leuk. Maar dat kan je dus ook zeggen van games van Sony hoeveel mensen spelen dat na een maand nog.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Rutgie

    • 10 november 2021 20:21
    @hulstpower Uiteraard kun je dat van Sony ook zeggen, maar dan moet je de game wel daadwerkelijk kopen. Bij Forza hoeft dat niet. Vergelijk het met Netflix of Spotify, waar1 minuut, ofzoiets, al telt als een play. Maar eigenlijk slaat dat nergens op. Je kan beter kijken hoeveel mensen een serie, film of liedje helemaal afluisteren, denk ik.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 11 november 2021 06:27
    @Rutgie Ja helemaal mee eens want dacht dat sony ooit naar buitenbracht dat een bepaalde game van hun zoveel procent van gamers had uitgespeeld, en dacht toen ow dacht dat iedereen hun games wel uitspeelde. Maar wat ik me ook afvraag telt bevoorbeeld een verkochte game ook mee als je account sharing doet, telt ie dan voor 2 games op 2 accounts of 1 game op 2 accounts?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GoofyZ3

    • 10 november 2021 19:23
    Tja verkopen doen ze het bijna niet met die gamepass. 1x in de zoveeltijd neem ik hem om wat games te proberen, maar nooit een lange tijd. Heb hem toevallig vorig maand stop gezet, volgend jaar weer een keertje

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 11 november 2021 00:18
    @GoofyZ3 eeeh whut, de game was al meer dan 1 miljoen verkocht voor hij zelfs op de gamepass verscheen.

    Deze game is gewoon super vet en zelf heb ik hem gekocht ondanks dat ik de pass heb.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WitcherTheSwitcher

    • 11 november 2021 02:08
    Beste race game wat er is en het staat bij launch op gamepass beter word het niet!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 11 november 2021 02:17
    @WitcherTheSwitcher jawel een hele nieuwe ip helaas pas volgend jaar

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 11 november 2021 06:28
    @Roy36NL 2 nieuwe ip's zelf voor xbox volgend jaar ;)