Nieuws
ROG Fortnite Community Dag

Fortnite telt 250 miljoen spelers en Epic toont fotorealisme Unreal Engine

'35 procent van alle spelers is vrouwelijk'

Geschreven door Ralph van Dodewaard op
Volgens Epic Games-oprichter Tim Sweeney telt Fortnite nu 250 miljoen spelers en is het schietspel de eerste met een groot aantal vrouwelijke spelers. Ook toont Epic Games de laatste ontwikkelingen van Unreal Engine.

Tim Sweeney, de oprichter van Epic Games, onthulde op de Game Developers Conference 2019 dat Fortnite gemiddeld 10.8 miljoen gelijktijdige spelers telt. Het totale spelersaantal van de battle royale-modus heeft volgens de ontwikkelaar bijna 250 miljoen bereikt, wat 50 miljoen meer is dan in december 2018.

Sweeney beweert dat Fortnite het eerste schietspel is met een groot aantal vrouwelijke spelers. Hij schat namelijk dat ongeveer 35 procent van de populatie van het spel vrouw is, wat hij 'ongekend' vindt, maar het liefst naar 50 procent ziet stijgen.

Tijdens GDC-presentatie heeft Epic Games ook de laatste ontwikkelingen en technologieën getoond van Unreal Engine. In een video van Quixel zijn de fotorealistische capaciteiten van de engine te zien en binnen twee weken moet update 4.22 uitgebracht worden, waarin een aantal verbeteringen worden gemaakt aan de technieken voor real-time ray-tracing.

In juni gaat Epic Games het Chaos-systeem introduceren in Unreal Engine, dat zich richt op het nog realistischer maken van physics in games. In de onderstaande demovideo is te zien hoe op grote schaal voertuigen en gebouwen worden verwoest.

Dit artikel delen:

Lees meer

Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 aangekondigd Eerste gameplay-beelden Battlefield 5 battle royale-modus Firestorm
10

Reacties op: Fortnite telt 250 miljoen spelers en Epic toont fotorealisme Unreal Engine

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • SuperDre

    • 21 maart 2019 21:30
    Oh man, ik pis gewoon bijna in mijn broek van opwinding, dat ziet er allemaal zo ongelooflijk vet uit (voor de nabije toekomst, want voor dat soort beelden heb je echt minimaal zo;n 2080ti nodig, waarschijnlijk wel 2). Maar ze zijn in iedergeval een HEEL eind gekomen sinds de originele Unreal. Zal me niets verbazen als er ook steeds meer filmstudio's gebruik van gaan maken omdat ze zo gewoon realtime alles kunnen bekijken tijdens het filmen zelf en niet meer zulke lange post nodig hebben (natuurlijk dan wel weer langere pre).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • oropher

    • 22 maart 2019 01:19
    @SuperDre 1080p 2080 Ti 60 fps garandeer ik je.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • hulstpower

    • 22 maart 2019 08:19
    @SuperDre Ik denk dat dit nog niet met de volgende generatie mogelijk is dus ps5 en xbox x2.
    Kijk maar naar de trailer die ze lieten zien van de vorige unreal engine nog geen game gezien die er zo mooi uit ziet deze generatie.
    Maar dit ziet er inderdaad dik uit denk nog 2 console generaties en dan krijgen we dit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Devenace

    • 22 maart 2019 12:14
    @hulstpower Idd dit is 2026 console materiaal. Denk ik.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sabor

    • 22 maart 2019 09:43
    Hier kan Google Stadia natuurlijk wel een rol spelen! Extra krachtige hardware erachter en streamen maar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 22 maart 2019 17:08
    @Sabor Ja, met hoge latency en veel compressie artifacts… komende jaren kun je dat echt op je buik schrijven dat het er zo scherp uit zal zien via Stadia..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • shu-shu

    • 23 maart 2019 00:06
    @SuperDre Waarom denkt u dat SuperDre? In de jaren '90 als je toen voorspelde dat je zou kunnen videobellen over de gehele wereld zouden mensen je voor gek verklaren. Ik denk wel dat Google heel erg slimme programmeurs hebben die het latency probleem en compressie zullen aanpakken. Google beloofd zelf 8k 120fps denk je dat dat loze beloftes zijn? Google weet waar ze het over hebben en ik ben heel erg blij dat Ziggo binnenkort 1Gbps gaat aanbieden en 4K tv zenders whoop whoop…Alle gaming makers gaan richting the cloud… Sooner rather than later!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Devenace

    • 24 maart 2019 14:35
    @shu-shu de jaren ‘90, dus toen was het nog zeker 15 jaar wachten op een thuis model dat betaalbaar was.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • shu-shu

    • 24 maart 2019 23:26
    @Devenace Klopt maar tech gaat nu razendsnel!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • shu-shu

    • 23 maart 2019 00:01
    @Sabor Ben ik helemaal mee eens de future is in the cloud! Enige wat ik me afvraag als Apple en Amazon zich ook gaan mengen hierin, zullen games dan nog wel exclusive kunnen blijven? Of alleen timed-exclusives?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.