Fortnite telt 250 miljoen spelers en Epic toont fotorealisme Unreal Engine
Volgens Epic Games-oprichter Tim Sweeney telt Fortnite nu 250 miljoen spelers en is het schietspel de eerste met een groot aantal vrouwelijke spelers. Ook toont Epic Games de laatste ontwikkelingen van Unreal Engine.
Tim Sweeney, de oprichter van Epic Games, onthulde op de Game Developers Conference 2019 dat Fortnite gemiddeld 10.8 miljoen gelijktijdige spelers telt. Het totale spelersaantal van de battle royale-modus heeft volgens de ontwikkelaar bijna 250 miljoen bereikt, wat 50 miljoen meer is dan in december 2018.
Sweeney beweert dat Fortnite het eerste schietspel is met een groot aantal vrouwelijke spelers. Hij schat namelijk dat ongeveer 35 procent van de populatie van het spel vrouw is, wat hij 'ongekend' vindt, maar het liefst naar 50 procent ziet stijgen.
Tijdens GDC-presentatie heeft Epic Games ook de laatste ontwikkelingen en technologieën getoond van Unreal Engine. In
zijn de fotorealistische capaciteiten van de engine te zien en binnen twee weken moet update 4.22 uitgebracht worden, waarin een aantal verbeteringen worden gemaakt aan de technieken voor
.
In juni gaat Epic Games het Chaos-systeem introduceren in Unreal Engine, dat zich richt op het nog realistischer maken van physics in games. In de onderstaande demovideo is te zien hoe op grote schaal voertuigen en gebouwen worden verwoest.
Hoe vond je dit artikel?
Altijd als eerste op de hoogte?
Join ons op Discord
Reacties
SuperDre 21 maart 2019 - 20:30
Oh man, ik pis gewoon bijna in mijn broek van opwinding, dat ziet er allemaal zo ongelooflijk vet uit (voor de nabije toekomst, want voor dat soort beelden heb je echt minimaal zo;n 2080ti nodig, waarschijnlijk wel 2). Maar ze zijn in iedergeval een HEEL eind gekomen sinds de originele Unreal. Zal me niets verbazen als er ook steeds meer filmstudio's gebruik van gaan maken omdat ze zo gewoon realtime alles kunnen bekijken tijdens het filmen zelf en niet meer zulke lange post nodig hebben (natuurlijk dan wel weer langere pre).
oropher 22 maart 2019 - 00:19
@SuperDre 1080p 2080 Ti 60 fps garandeer ik je.
hulstpower 22 maart 2019 - 07:19
@SuperDre Ik denk dat dit nog niet met de volgende generatie mogelijk is dus ps5 en xbox x2. Kijk maar naar de trailer die ze lieten zien van de vorige unreal engine nog geen game gezien die er zo mooi uit ziet deze generatie. Maar dit ziet er inderdaad dik uit denk nog 2 console generaties en dan krijgen we dit.
Devenace 22 maart 2019 - 11:14
@hulstpower Idd dit is 2026 console materiaal. Denk ik.
Sabor 22 maart 2019 - 08:43
Hier kan Google Stadia natuurlijk wel een rol spelen! Extra krachtige hardware erachter en streamen maar.
SuperDre 22 maart 2019 - 16:08
@Sabor Ja, met hoge latency en veel compressie artifacts... komende jaren kun je dat echt op je buik schrijven dat het er zo scherp uit zal zien via Stadia..
shu-shu 22 maart 2019 - 23:06
@SuperDre Waarom denkt u dat SuperDre? In de jaren '90 als je toen voorspelde dat je zou kunnen videobellen over de gehele wereld zouden mensen je voor gek verklaren. Ik denk wel dat Google heel erg slimme programmeurs hebben die het latency probleem en compressie zullen aanpakken. Google beloofd zelf 8k 120fps denk je dat dat loze beloftes zijn? Google weet waar ze het over hebben en ik ben heel erg blij dat Ziggo binnenkort 1Gbps gaat aanbieden en 4K tv zenders whoop whoop...Alle gaming makers gaan richting the cloud... Sooner rather than later!
shu-shu 22 maart 2019 - 23:01
@Sabor Ben ik helemaal mee eens de future is in the cloud! Enige wat ik me afvraag als Apple en Amazon zich ook gaan mengen hierin, zullen games dan nog wel exclusive kunnen blijven? Of alleen timed-exclusives?
Aanbevolen voor jou
Altijd als eerste op de hoogte?
Join ons op Discord