Nieuws
Fortnite

Fortnite opgeslokt door zwart gat, luidt 'Chapter 2' in

Game op dit moment niet speelbaar

Geschreven door Michel Musters op
Gisteren kwam het tiende seizoen van Fortnite Battle Royale ten einde doordat de gehele map werd opgeslokt door een zwart gat.

Wanneer spelers nu inloggen in een potje, is er alleen een zwart gat te zien en zijn er wat achtergrondgeluiden te horen. Dit is tevens te bekijken via onderstaande livestream. Men kan de gebruikelijke game dus niet spelen. Wel is er een minigame gebaseerd op Galaga te spelen wanneer men de Konami-code invoert (omhoog, omhoog, beneden, beneden, b/o, a/x, start/enter).

Hoewel het niet officieel duidelijk is wat er na het zwarte gat gaat komen, is de meest gangbare theorie dat niet seizoen 11, maar een compleet nieuw hoofdstuk van de game ingeluid wordt. Een lek op de App Store wijst op een 'Chapter 2'. Fans vermoeden dat er een compleet nieuwe map gaat verschijnen, natuurlijk met een nieuwe verhaallijn.

Dit artikel delen:

Lees meer

Switch is meer dan tien miljoen keer verkocht in Europa Blizzard 💘 China? - Gamer.nl Podcast 248
12

Reacties op: Fortnite opgeslokt door zwart gat, luidt 'Chapter 2' in

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • ShadowKiller

    • 14 oktober 2019 09:07
    Ik heb het live event gezien. Dit was zeer goed gemaakt. Toen alles op zwart ging dacht ik dat dit de normale downtime was voor het nieuwe seizoen.
    Na meer dan 13 uur is de grap er wel van af. Epic heeft nog steeds niets laten weten wat we kunnen verwachten van Seizoen 11 / Chapter 2. Fortnite is niet eens speelbaar. :/
    Ik vind het niet erg om te wachten en niet te spelen. Maar ik verwacht wel van Epic dat ze met een releasedatum gaan komen voor het vervolg. Tot nu toe is het alleen maar radiostilte.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Markus88

    • 14 oktober 2019 10:33
    Is ondertussen Save The Works al uit Early Access? Zoals zij beloofde 4 jaar geleden;P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MelvinChowder

    • 14 oktober 2019 11:10
    @Markus88 Er gaan geruchten dat deze in Chapter 2 uitkomt en F2P word :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheDeeGee

    • 14 oktober 2019 11:17
    @MelvinChowder

    Speel nog bijna dagelijks een uurtje of twee Save the World, maar ik weet niet of het al F2P klaar is. Nu weet ook niemand wat Season 11 daar aan veranderd natuurlijk.

    Heb Augustus 2016 een Closed Alpha key gekregen en speel het eigenlijk sinds dien :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Voci

    • 14 oktober 2019 19:27
    Joh, 13 uur en je klaagt al over te lange stilte? Ik neem aan dat ze minstens 24 uur niks laten horen. Zou het stoer vinden als het langer is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Robert-Frans

    • 14 oktober 2019 19:52
    Op dit moment zitten miljoenen gamers wereldwijd nu heftig af te kicken. Sterkte allemaal, hou vol, het gaat goedkomen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Voci

    • 14 oktober 2019 20:13
    Laat precies zien hoe verslaafd je bent…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • shadowfirenl

    • 14 oktober 2019 21:47
    Wat mij betreft mogen ze dat hele spel uit de lucht halen, niet mijn game. 😋

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 14 oktober 2019 22:24
    Ondanks dat ik het spel niet zelf speel, moet ik wel zeggen dat het verdomd vervelend is als je had gehoopt om in je vakantie lekker fortnite te kunnen spelen en dan nu dus naar een zwart gat zit te kijken. Een paar uur kan ik me nog wel wat bij indenken, maar paar dagen gaat toch wel te ver, zonder enige vorm can communicatie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Voci

    • 14 oktober 2019 23:09
    Nee joh, je kunt je toch wel vermaken zonder een paar dagen fortnite? Ik hoop dat het 3+ dagen duurt, maar nogmaals, ik gok 24 uur.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowKiller

    • 15 oktober 2019 00:33
    @Voci
    Ik kan mij best vermaken zonder Fortnite. En ik verwacht veel andere gamers ook wel. Tenzij je erg verslaafd ben, maar dan zou je hulp moeten zoeken.
    Wat de spelers het meest dwars zit is dat Epic al meer dan 24 uur niets meer zegt of aangeeft wanneer Fortnite weer online komt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Voci

    • 15 oktober 2019 23:23
    Ja dat ze niks zeggen is juist de kracht. Als ze zeiden we zijn 1 dag ff cool offline, dan vond niemand het boeiend.

    Jammer dat het slechts de voorspelbare 24 uur was…