Nieuws
Fortnite op mobiel

Fortnite op Xbox One wordt ook cross-play, maar niet met PS4

Mobiele versie lanceert binnenkort op iOS

Geschreven door Arran Winmai op
Epic Games maakt bekend dat Fortnite op Xbox One ook cross-play zal krijgen met de pc- en mobiele versie.

Op hun blog vertelt Epic Games dat Fortnite ook cross-play krijgt met Xbox One. In de originele aankondiging van de mobiele versie werd al bekendgemaakt dat er cross-play zou zijn tussen Android en iOS, pc, Mac en PlayStation 4, maar nu is ook bevestigd dat Xbox One van de partij is. Cross-play werkt niet tussen een PS4 en een Xbox One, ondanks de inspanningen van Phil Spencer.

De mobiele versie van Fortnite wordt hetzelfde spel als op andere platforms, met dezelfde updates. De progressie van spelers wordt over alle platforms geregistreerd. Epic Games wil op deze manier "meer mensen bereiken en het gemakkelijker maken voor vrienden om samen te spelen".

Vanaf vandaag kunnen fans zich inschrijven voor het uitnodigingsevenement op iOS. Ook worden bepaalde spelers uitgenodigd via e-mail. Bij een uitnodiging worden meerdere codes geleverd die aan vrienden gegeven kunnen worden om samen te spelen. Voor deelname is een internetverbinding nodig en op zijn minst een iPhone 6S/SE, iPad Mini 4, iPad Pro, iPad Air 2 of een iPad 2017.

Meer weten over cross-play in Fortnite? Lees dan onze guide over spelen tussen PS4 en pc.

Fortnite-uitnodigingsevenement

Dit artikel delen:

Lees meer

Speel je liever singleplayer- of multiplayer-games? Subnautica
38

Reacties op: Fortnite op Xbox One wordt ook cross-play, maar niet met PS4

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • AGxKiiNG

    • 12 maart 2018 11:01
    Wat. Denkt iemand dat dit goed gaat komen? Ik bedoel een Xbox / PS heeft toch een veel groter voordeel dan een mobiel gebruiker? Daarnaast heeft de PC vele malen betere controls voor een shooter?

    Waarom doen ze dit, kan iemand dit uitleggen?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Arrahant

    • 12 maart 2018 18:50
    @AGxKiiNG Zodat er altijd iemand is om mee, of tegen, te spelen! Grotere playerbase voor iedereen.

    In Destiny 2 pc kon ik gevoelsmatig prima meekomen op m'n controller dankzij de aim assist en acceleratie. Natuurlijk is een m+k accurater dan een thumbstick, maar ik denk dat het performance verschil in meer arcade shooters zoals Destiny en Fortnite minimaal is.

    Wat mobiel betreft ben ik ook benieuwd hoe dat gebalanceerd gaat worden. Maar wie weet hoe schaalbaar de engine en assets zijn. Toch ben ik benieuwd hoe de view distance is in de mobiele versie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • JointCh1L

    • 12 maart 2018 11:36
    Wat ik niet snap is waarom Sony zo moeilijk doet….

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Arrahant

    • 12 maart 2018 18:57
    @JointCh1L Omdat Sony in mindere mate profiteert van deze deal dan Microsoft. Dit gezien het grotere marktaandeel van team blauw.

    Toch vraag ik me af hoeveel opbrengsten Sony zou mislopen door mee te doen. Denk aan mensen zonder console die Fortnite met hun vrienden willen spelen, en dankzij deze deal voor een Xbox zouden gaan ipv. een PS. Of Xbox-bezitters die hierdoor geen PS4 erbij nemen. Hoe significant zou deze groep gamers zijn?

    Als consument zie ik uiteraard het liefste dat iedereen met iedereen kan spelen, ongeacht platform. Ik geloof dat er per saldo door iedereen winst zal worden geboekt in dit scenario.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MaTriX

    • 12 maart 2018 12:09
    Sony is bang dat ze een flater lopen tegenover het geweldige Xbox Live netwerk :).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • JointCh1L

    • 12 maart 2018 12:14
    @MaTriX
    Die kans is groot ja.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 12 maart 2018 12:34
    @MaTriX Gezien het verschil in verkoop aantallen met name in europa en japan, denk ik niet dat Sony zich grote zorgen maakt. Er zijn wereldwijd zo ongeveer 2x zoveel ps4's verkocht dan xbox one's.
    Bron: http://www.vgchartz.com/article/272742/ps4-vs-xbox-one-vs-switch-global-lifetime-salesjanuary-2018/

    Dit bleek ook wel toen ik mijn gewone ps4 en gewone xbox one verving voor een pro en een X. De gewone ps4 was ik binnen een half uur kwijt. De xbox one heb ik nog steeds omdat ik m aan de straatstenen niet kwijt raak. Hoogste bod wat ik krijg is 100 euro.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Aces-82

    • 12 maart 2018 17:51
    @darkmanwls
    Hij heeft het over de connectie van beide consoles. Live is toch wel even een stukje beter als psn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 12 maart 2018 18:00
    @Aces-82 Dat weet ik, ik zeg alleen dat Sony zich er geen zorgen over maakt

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sander999

    • 12 maart 2018 12:48
    @MaTriX
    Grapje, hoop ik.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • backtobasics

    • 12 maart 2018 17:28
    @Sander999 ik wil niet veel zeggen maar een xbox one heeft een grafische capaciteit die de helft groter is dan een ps4. ja PS wordt mischien meer verkocht maar een xbob one hoef je niet na een half jaar terug te brengen omdat hij veel te snel over verhit raakt

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • armilo-theus

    • 12 maart 2018 13:07
    @MaTriX nee dit doet sony omdat xbox gewoon kut is. Xbox 360 tijdperk wilde xbox geen Cross play met Sony maar Sony wilde wel. Nu probeert xbox Sony als de slechterik neerzetten. Ik snap Sony wel die lacht zichzelf nu helemaal kapot.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Apetjoek

    • 12 maart 2018 13:36
    @armilo-theus Dan heb je de reacties uit de (PS) community niet gehoord. Iedereen wil cross play. Iedereen wil EA Access. Iedereen wil Xbox Game Pass. En de X1X verkoopt beter dan de PS4 Pro, dus ik denk dat het wel mee valt met het lachen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • armilo-theus

    • 12 maart 2018 15:04
    @Apetjoek Ja alsof Sony dat behoorlijk boeit en ja Sony lacht zich kapot. Xbox heeft Sony te lang zitten cucken en nu heeft Sony dus zoiets van waarom zullen wij. Sony hoeft echt niet bang te zijn van Xbox. PS4 heeft 3/4x meer verkocht dan de Xbox. Besides PS4 doet het wel met de PC dusja daar ben ik al blij mee.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • backtobasics

    • 12 maart 2018 17:29
    @armilo-theus dat doet xbox ook

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Suurbier

    • 12 maart 2018 21:59
    @Apetjoek Oh echt? Dat is nieuw voor mij! Zo zit ik bijvoorbeeld totaal niet te wachten op al die dingen die je opnoemt. Gamen moet niet veranderen in een soort Netflix waar je games geserveerd krijgt voor een vast bedrag per maand. Ik kies mijn games veel liever zelf uit, dank je!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • -it-

    • 12 maart 2018 14:11
    @armilo-theus
    Ik denk het niet als je de marktwaarde van MS vergelijkt met Sony….. Die zijn aan het huilen denk ik

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • backtobasics

    • 12 maart 2018 17:26
    @armilo-theus maar nu gaat sony weer schoojen om crossplay. en dus brengen ze binnenkort precies dezelfde console uit

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • armilo-theus

    • 12 maart 2018 18:34
    @backtobasics Nee Sony wilt geen crossplay met de Xbox en ze gaan niet schooien bij hun.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MaTriX

    • 13 maart 2018 12:59
    Dit is nou precies de reden dat ik dit poste :)

    Altijd leuk om figuren als armilo-theus en enkele anderen met flink veel ophef te laten reageren :D.

    BTW ik heb beide console`s omdat ik een gamer ben die van alle goede games wilt genieten, echter is de One X mijn main en dat heeft voor 99% te maken met het feit dat ik de controller daar fijner van vind, voor de PS4 heb ik speciaal de Nacom Revolution Pro 2 gekocht.