Nieuws
Fortnite battle royale

Fortnite meest gespeelde game van 2018 op Nintendo Switch

Gratis game verscheen in juni

Geschreven door Rick Bloemzaad op
Nintendo heeft een lijst uitgebracht met de 21 meest gespeelde games van 2018 op de Nintendo Switch. De lijst wordt gedomineerd door de gratis battle royale game Fortnite. Dit meldt Nintendo op de nieuwssectie van de hybride console.

De koppositie van Fortnite is met name opvallend doordat de game in juni 2018 uitkwam voor de console. Ondanks de relatief late lanceringsdatum heeft de populaire game alsnog de grootste hoeveelheid aan speeltijd weten te bemachtigen. Na Fortnite wordt de lijst aangevuld door andere grote titels, zoals The Legend of Zelda: Breath of the Wild, Super Mario Odyssey en Splatoon 2.

Breath of the wild

Hieronder volgen de 21 meest gespeelde games op de Switch van 2018;

1. Fortnite
2. The Legend of Zelda: Breath of the Wild
3. Super Mario Odyssey
4. Splatoon 2
5. Mario Kart 8 Deluxe
6. FIFA 19
7. Minecraft
8. Pokemon: Let’s Go, Pikachu
9. Pokemon: Let’s Go, Eevee
10. Xenoblade Chronicles 2
11. The Elder Scrolls V: Skyrim
12. Rocket League
13. Mario + Rabbids: Kingdom Battle
14. Pokemon Quest
15. Stardew Valley
16. Dragon Ball Xenoverse 2
17. Octopath Traveler
18. Super Smash Bros. Ultimate
19. Paladins
20. Super Mario Party
21. Mario Tennis Aces

Dit artikel delen:

Lees meer

Straaljagers en explosies in Ace Combat 7: Skies Unknown Ace Combat 7 en andere releases, tweedehands games in de Poll en deze week op Gamer.nl
21

Reacties op: Fortnite meest gespeelde game van 2018 op Nintendo Switch

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • wolfmannetje

    • 14 januari 2019 12:19
    Ja duuhhhhhhhhh
    Ten eerste….(ik baal dat ik em heb hoor)
    Heb echt alles van Nintendo….maar afgelopen jaar ben ik maar overgestapt…

    Wat een kut ding zeg
    Alleen maar ouwe shit wat er op komt
    Mr. Myagi mag wel dood zijn….maar sjesus….enige wat er vernieuwend is …is dat ding zelf…verder is het gewoon ruk
    En dan de spellen
    Zelfs mijn dochter is erop uitgekeken…zit op haar tel te spelen

    maar goed je hebt altijd van die malloten die het blijven verdedigen
    Nintendo…heeft echt zijn beste tijd gehad

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • watashi wa maurice desu.

    • 14 januari 2019 12:47
    @wolfmannetje

    Wat maak jij je een makkelijk doelwit zeg.
    En wie is hier een malloot als je een mening van andere afdoet als malloot.

    Weet je wie zijn beste tijd heeft gehad. Jij.
    En niks anders.
    Oh ja jij zult de games misschien niet leuk vinden, maar als iemand anders dat wel vind is die niet meteen malloot.

    Geeft al aan dat de grootste malloten degene zijn die enkel anderen beoordelen en niet naar zichzelf kijken.
    En vooral niet even nadenken om wat respectvoller te zijn naar andere meningen
    Maar ja malloten als jij zullen dat nooit snappen denk ik. Die vinden dat hun mening de enige meningen mogen zijn.

    Succes met je zielige leventje en ga maar lekker met je dochtertje Candy Crush spelen.
    (Sarcasme aan)Want jou dochter is blijkbaar de afspiegeling van hoe een goede gamer moet zijn die alle andere meningen over de hele wereld ongedaan maken.
    Als zij het niet leuk vind dan mag niemand het leuk vinden. Toch. Het zou toch heel zielig zijn als ik een game wel leuk vind die zij niet leuk vind. En ik wil jou dochtertje toch niet laten huilen omdat ik een andere mening heb. (Sarcasme uit).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 14 januari 2019 12:54
    @watashi wa maurice desu. Nou nou, hij verwoordt het allemaal misschien niet zo handig, maar jij kan er ook wat van. Iets met een pot en een ketel.

    Ik herken wel wat hij zegt, bij ons wordt de Switch ook vooral gebruikt voor Fortnite en verder niets.
    Mario (nog) niet helemaal uitgespeeld, maar verder is er voor mij niet heel veel interessants vanuit Nintendo gekomen vind ik.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • warcryptic

    • 14 januari 2019 13:56
    @fonsrutte Het probleem is duidelijk, mensen vinden het belangrijk om andere aan te vallen op hun mening, net zoals mensen het kennelijk belangrijk vinden om deze mensen weer aan te vallen.

    Iedereen besluit voor zichzelf de waarde van iets.
    Kennelijk heeft voor wolfmannetje het afkraken van de Switch waarde.
    Net zoals dat watashi wa maurice desu waarschijnlijk voldoening haalt uit het antwoorden op deze mening.

    Het maakt niet uit hoe sociaal of asociaal iemand reageert, het feit dat je er op reageert geeft aan dat je er een waarde aan hecht, met als gevolg energie erin steek, met 0 als resultaat, want je blijft reageren op een mening van iemand. Laat mensen lekker klagen, als ze zich er beter mee voelen.

    Ik blijf lekker genieten van mijn Switch en zijn games.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 14 januari 2019 15:15
    @warcryptic het maakt best wel wat uit hoe asociaal iemand reageert vind ik. Ok als jij dat niet belangrijk vindt, maar een dergelijke opmerking mist bij voorbaat al zijn doel.
    Ik hoef het ook niet met iemand eens te zijn of iemand te overtuigen van mijn mening, maar ook als je het volledig met iemand oneens bent kun je normaal reageren

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • warcryptic

    • 14 januari 2019 15:54
    @fonsrutte Volledig mee eens dat mensen fatsoenlijk zouden moeten reageren. Maar ik vind dat de controle hiervan bij Gamer.nl moet liggen als het echt storend is.

    Zelf proberen zo'n mensen aan te spreken geeft meestal alleen maar meer discussies. Al is dat af en toe best vermakelijk om te lezen :P

    Verder ook mee eens dat je een gewoon gesprek zou kunnen voeren als je het oneens bent met iemand, maar kennelijk is dat online af en toe nog erg moeilijk voor mensen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • samsungnostalgiacorp

    • 14 januari 2019 14:54
    @fonsrutte ondanks dat ik mijn switch hebt verkocht omdat de directs en e3 2018 geen rpgs aangekondiged waren (weet ik beetje dom) heeft de switch uitstekende games zo als smash of xenoblade 2. wii u ports zijn handige om die games met te tijd mee te laten gaan (wii u zal later anders een collecters item worden die games zijn zo goed) zo zuur maar wat maar de switch is een van de beste systeemen voor casuals en hardcore nintendo fans

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sabor

    • 14 januari 2019 15:07
    @samsungnostalgiacorp
    Genoeg rpg's toch? Behalve die je al noemt.
    Ys VIII, Octopath, I Am Setsuna, Tales of Vesperia (ok, remaster)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • watashi wa maurice desu.

    • 15 januari 2019 09:33
    @fonsrutte

    Lollig dat je dat zegt.
    Want uiteraard is dit iets als pot en ketel.
    Dat snap ik ook wel.
    Dat snap ik al vanaf het moment dat ik het schreef.
    Daarom, met de nadruk op daarom, dat ik hst ook zo overdreven terug deed.
    Dat was blijkbaar niet duidelijk.
    Want als je mijn reacties normaal bekijkt ben ik vrij neutraal in andere mensen beoordelen.
    Ik heb uiteraard mijn mening maar ik zal niet snel iemand benoemen omdat die anders denkt.
    Ik wilde nu net bewust hard reageren omdat ik aan iemand duidelijk Wil maken dat ingetogenen reageren soms ook waarde kan hebben, zonder je mening en je karakter te verliezen

    Oftewel ik ging bewust er vol tegenin.

    Ik heb nog steeds respect dat hij de Switch waardeloos kan vinden. En dat iedereen dat kan vinden.
    Dat is hetzelfde als sommige mensen geen appels lusten maar wel banaan.

    Ik ging enkel voluit in mijn reactie omdat ik zo ziek wordt dat keyboard ridders tegenwoordig alles maar zeggen en niet meer druk maken over hoe een tekst gelezen kan worden.

    Maar laat ik bij deze mijn excuses aanbieden aan een ieder die door mijn tekst beledig was.
    Ik deed enkel een psychologisch testje:

    Iemand een spiegel voorhouden en door mijn acties te laten zien hoe zijn tekst overkwam.

    Sorry mensen.

    Ik hou van harde aanpak maar volgens mij ben ik doorgaans vrij mild en redelijk rationeel in mijn mening.

    En oh ik herken ook wel wat hij zegt. Daarom dat ik conceptueel ook enkel op zijn manier van schrijven ging.
    Hahaha

    De switch is een leuk apparaat met nog te weinig toppers.
    Toch zeggen de verkopen anders. En is hst dus duidelijk dat veel mensen er toch anders over denken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 14 januari 2019 14:55
    @watashi wa maurice desu. over "malloten die het blijven verdedigen" , dat punt heb je net wel bewezen, ja. :like:

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sisko

    • 14 januari 2019 16:24
    @casualkiller Dus wolfmannetje is eigenlijk een troll? Net als vroeger "wie dit leest is gek" is er nu "wie replied is een malloot"

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 14 januari 2019 21:23
    @Sisko Niet iedere andere mening is direct getroll.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • watashi wa maurice desu.

    • 15 januari 2019 09:36
    @casualkiller
    Serieus?
    Dan heb jij mijn tekst niet begrepen.
    Want het ging enkel over zijn gezellige manier van schrijven.

    Ik sta wel achter zijn punt, vandaar dat ik niet inhoudelijk inging. Want ik heb wel een switch met plezier, maar veel te weinig games om vaak te starten.

    Dus wel goed om te zien dat jij mijn reacties ziet als verdedigen van Nintendo terwijl ik enkel hard tegen iemand zijn schrijfstijl inging.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 15 januari 2019 19:41
    @watashi wa maurice desu. natuurlijk mn jong, mijn opmerking was ook een psychologische test. denk daar maar eens over na

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • watashi wa maurice desu.

    • 16 januari 2019 03:50
    @casualkiller

    Hahahahha gaat jou ook goed af geloof ik.
    Nadenken.

    Lees de hele reactie van wolfmannetje eens en vertel me waar het duidelijk is dat het een mening is.

    Hij brengt alles als een feit.

    Als je dan nog niet snapt waarom ik voor eens keihard ertegenin ging, dan kan ik het ook niet anders duidelijk maken en stop ik want ik wilde enkel tegen hem in gaan en niet tegen ieder ander.
    Ik word moe van discussies die niet nodig moeten zijn.

    Ik ben normaal niet van keihard tegen iemand ingaan. Maar deze keer had ik er genoeg van dat iedereen het maar normaal vind dat meningen als een feit geschreven worden.
    En het is zo makkelijk.

    Ik vind Nintendo. En ik vind mensen malloot.
    Klaar, dat zijn meningen.

    Maar niet op zijn manier.
    Denk daar maar eens over na.
    En nu laat ik het erbij

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • vjiezze vir

    • 14 januari 2019 13:45
    Ik vind lijstje best toffe games hebben.. ik heb me switch sinds smash bros(heerlijke game) heb mario oddesey en zelda ook met erg veel plezier gespeeld.. en zo zijn er nog wel een paar games die ik nog wil spelen.. ik ben erg tevreden met deze console!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Undefused

    • 14 januari 2019 19:35
    Top apparaat die Switch, komen zat spellen op uit, en met een ps4 of Xbox of pc ernaast heb je toch geen tijd genoeg om alles te spelen wat je wil. Snap dat als je alleen een Switch heb dat het dan misschien wat tegen kan vallen maar er komen evengoed zat leuke games uit op dat ding. En denk dat de meeste mensen de Switch erbij hebben naast hun ps4(o.i.d) dus keuze genoeg denk ik.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • WiiUser

    • 15 januari 2019 10:27
    Mooie plaats voor Fifa 19
    Natuurlijk ook pas in september uitgekomen.

    Mario tennis Ace is waarschijnlijk niet het succes wat gehoopt was.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • EdwinS

    • 15 januari 2019 11:56
    Wat deze lijst bijzonder maakt, is dat het een NIET Nintendo product is wat op nummer 1 staat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • timtim96

    • 16 januari 2019 00:27
    Vrij logisch, een f2p game die - ondanks dat hij niet voor mij bestemd is - momenteel immens populair is en als een van de weinige (of enigste) game geen Switch Online abonnement vereist. Dit kan niet anders dan de meest gespeelde/gedownloade game zijn op welk medium dan ook. FIFA 19 mag in het artikel over Sony's meest gedownloade games bovenaan staan, maar het lijkt waarschijnlijk dat Fortnite bovenaan had gestaan als f2p in het lijstje was opgenomen.