Nieuws
fortnite

Fortnite beschikbaar op PS5 en Xbox Series X bij lancering

Wordt later omgezet naar Unreal Engine 5

Geschreven door Lucas May op
Fortnite is direct beschikbaar wanneer de PlayStation 5 en Xbox Series X lanceren. Dit heeft maker Epic Games bevestigd in een bericht over Unreal Engine 5.

Het gaat om de Unreal Engine 4-versie van Fortnite. Deze is direct beschikbaar voor de volgende generatie consoles. Op een later moment in 2021 wordt de game omgezet naar Unreal Engine 5, met alle nieuwe mogelijkheden die de engine mogelijk maakt. Welke grafische verbeteringen we kunnen verwachten, is nog niet bekendgemaakt.

Unreal Engine 5 werkt op alle platformen waar Fortnite op dit moment al speelbaar is. Volgens Epic zijn een aantal functies uit Unreal Engine 5 al getest in de huidige versie van Fortnite. De kans is groot dat de next-gen versies cross-play ondersteunen met de huidige versie van de battle royale-game. Deze functie wordt nu over alle platforms ondersteund.

De PlayStation 5 en Xbox Series X hebben nog geen releasedatum, maar lanceren beiden ergens dit najaar.

Dit artikel delen:

Lees meer

Het verhaal van The Last of Us: Part 2 uitgelicht Epic onthult Unreal Engine 5-demo, draait op PS5-hardware
10

Reacties op: Fortnite beschikbaar op PS5 en Xbox Series X bij lancering

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    wazp

    • 13 mei 2020 17:59
    Je verwacht het niet hè, draait ie dan wel op 4k5000fps🤣

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 14 mei 2020 09:36
    @wazp vergis je niet, die game is blijkbaar zwaarder dan ie er uit ziet

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    wazp

    • 14 mei 2020 11:36
    @darkmanwls eerlijk gezegd zou ik het niet weten. Heb het spel ooit eens een half uurtje gespeeld op de switch en lette niet echt op hoe het spel draaide, maar laten we zeggen "het is niet mijn ding" 😅

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 14 mei 2020 12:53
    @wazp Ik heb het ook ooit even geprobeerd, Ik kan echt geen reet van FPS games online dus werd constant afgeschoten. Was er snel klaar mee. Maar het houd de kids van de straat, die vinden t prachtig. Mijn smaak is uiteraard geen wet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    wazp

    • 15 mei 2020 08:32
    @darkmanwls zo nu en dan vermaak ik mij zeker met een potje call of duty, maar dat is meer ook omdat mijn verloofde idolaat is van de hele COD reeks. Dus leuk om samen met haar te spelen.

    Als ik alleen game, geef me dan liever een goede RPG of mmo. Geeft veel minder stress en kan lekker chill op mijn eigen tempo spelen. Helaas vind ze het veel te veel "gedoe" om een mmo samen te spelen, dus helaas geen pocket healer voor mij 😜

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 15 mei 2020 13:27
    @wazp zelfde voor mij dus, MMO, rpg, goede strategy game. Da's meer mijn ding. Maar ja gelukkig zijn er meerdere genres en is er voor iedereen wat. Ik heb zeker niets tegen op fortnite of call of duty. 't is niet mijn ding, maar zoals ik zei, zat mensen die t prachtig vinden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ghost

    • 14 mei 2020 00:01
    Ach, tegen de tijd van omzetting is Fortnite al dood.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 14 mei 2020 12:54
    @Ghost Zo moeilijk is dat omzetten niet. Het draait op Unreal Engine 4 als ik me niet vergis. Een engine die specifiek gemaakt is om op verschillende systemen te draaien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    El Ninjo

    • 14 mei 2020 10:41
    Natuurlijk zetten ze dit over naar de nieuwe generatie, je slacht je beste melkkoe ook niet als er een nieuw kalf geboren is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Shinjite

    • 15 mei 2020 07:22
    Ja, beetje vreemd als ze dit niet zouden overzetten naar ps5. De game ziet er super dom uit in mijn ogen maar de kinderen vinden het leuk dus prima toch.