Nieuws

Football Manager 2022 een miljoen keer verkocht op pc en Mac

Game is vorig najaar uitgekomen

Geschreven door Michel Musters op
De pc- en Mac-versies van Football Manager 2022 zijn inmiddels een miljoen keer verkocht.

Dat heeft regisseur Miles Jacobsen op Twitter laten weten. "Dat is niet iets vanzelfsprekends in deze moeilijke tijden die het leven duur maken. We bedanken iedereen die de game heeft gekocht of heeft gespeeld via Game Pass of andere systemen."

De verkoopcijfers gelden specifiek voor de pc- en Mac-versies van de game, maar het spe lis ook verkrijgbaar op Xbox-consoles, Nintendo Switch, iOS en Android. De game is ook op Game Pass beschikbaar.

In de Football Manager-games managen spelers hun eigen voetbalteam. De gamereeks wordt jaarlijks van een nieuw deel voorzien en dit is logischerwijs het nieuwste deel, dat vorig najaar uitkwam.

Dit artikel delen:

Lees meer

Nog eens elf games voor de Mega Drive Mini 2 onthuld Mogelijke samenwerking tussen Fortnite en Dead By Daylight op komst
12

Reacties op: Football Manager 2022 een miljoen keer verkocht op pc en Mac

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Rutgie

    • 27 juni 2022 11:59
    Blijft onovertroffen. Eens in de twee jaar pik ik het nieuwste deel op. Uren en uren plezier van. Ik denk dat de bredere beschikbaarheid hier zeker aan bijgedragen heeft.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snafu9

    • 27 juni 2022 12:04
    @Rutgie
    Ik denk dat ik eerst met Touch moet beginnen ik had vorig jaar FM 2021 kunnen krijgen want die was gratis bij Epic Store. Ik merk dat het mij zoveel tijd kost dat ik het daardoor uit het oog verlies. Nu was ik ook vanaf onderaan begonnen en zit ik in de laagste divisie van Schotland haha

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tyranus

    • 27 juni 2022 12:39
    @Snafu9

    Ik speel zelf fm22 op de series x , dat is een iets simpelere versie als de pc game

    Training is bv heel simpel

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 27 juni 2022 13:16
    @Tyranus
    De game op zichzelf is redelijk simpel als je de juiste tactiek weet. Tenzij je online speelt e.d., training is dan niet ontzettend belangrijk meer en eigenlijk een pure verspilling van tijd.

    Ik behaalde met Feyenoord in drie jaar tijd een treble (UCL+Competitie+Beker dus). Realistisch? (Jammer genoeg) totaal niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snafu9

    • 27 juni 2022 13:53
    @Ardyn
    Naja op UCL is het onrealistisch maar was het UEFA Cup geweest (Of zit Conference League hier ook al in?). Dan was het wel realistisch geweest met een goed aankoopbeleid.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 27 juni 2022 19:22
    @Snafu9
    De game bevat een aantal tactische mogelijkheden waarmee je gemakkelijk Man City kan verslaan. Ik begon toen vanuit 2019/2020, dacht ik. Dus FM20.
    En met "gemakkelijk" bedoel ik dan een 5-0 uitslag.
    Ik zit hier ook oprecht geen onzin te verkondigen, als het moet had ik een screen ofzo gestuurd.

    Conference zal vast sinds het laatste deel erin zitten, geen idee. Ook ik haal het iedere 2 a 3 jaar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tyranus

    • 27 juni 2022 19:41
    @Ardyn
    Ik speel

    PF , 2 wingers att. 2 mezzalla att
    Devensive mid supp.
    2 iwb
    2 ballp. Def
    SK att

    En win alles met city elke speller vanaf mid 20 doelp

    Seizoen erna haaland 90 dp

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 27 juni 2022 23:16
    @Tyranus
    Tegen op papier zwakkere/zelfde:
    ———CF———
    –IF—-AP—-IF—
    —–DLP———–
    ———-BWM—–
    WB-CD-BPD-WB
    ——–SK———-

    Tegen op papier sterkere:
    ——CF————
    ———–DLF—–
    ——–AM———
    —-AP—-DLP—-
    WB————WB
    —CD-BPD-CD—
    ———G———-

    De formatie tegen op papier sterkere tegenstanders is vaak effectief gebleken. Door op hoog tempo te spelen, kun je als het ware een zeer effectieve counter inzetten. Daarnaast is het behouden van het balbezit ook redelijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snafu9

    • 27 juni 2022 13:57
    @Tyranus
    Ik zal het wel weer een keertje opnieuw opstarten kijken of het beter gaat.
    Worden trouwens transfers doorgevoerd ook al is de nieuwe FM er al?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tyranus

    • 27 juni 2022 19:38
    @Snafu9

    Er worden database updates doorgevoerd ja , maar die houden op nadat er een nieuwe versie is

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 27 juni 2022 23:03
    @Snafu9 Je kunt mods installeren (PC versie dan) waarmee je de seizoenen erna ook kan updaten. Er is daarvoor genoeg support in de community, sommige zijn zelf ook vanuit de jaren 90 en dergelijke, ook wel lollig om eens te proberen soms.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Noble7

    • 27 juni 2022 17:00
    Breng touch alsjeblieft terug naar de iPad. De perfecte game voor en speelde ik altijd met veel plezier!