In zijn presentatie besprak Hutchinson twee antiutopische toekomstbeelden voor de gamesindustrie. In de eerste worden er alleen games verkocht die helemaal zijn gericht op statistiekenanalyses en geobsedeerd bezig zijn met het verdienen van geld.
In het tweede toekomstbeeld raken ontwikkelaars verzeild in een wapenwedloop om de grootste en mooiste games. "We zien dit als een soort kankerachtige groei", vertelt Hutchinson. "Dit maakt van de AAA-blockbusters niets anders dan de laatste dinosaurussen."
In Hutchinsons ideaalbeeld moeten games als doel hebben om mensen te onderwijzen, te vermaken of moeten ze op zijn minst artistiek zijn. "Als je niet streeft naar een van deze dingen, dan denk ik dat we zware tijden voor de boeg hebben."
Reacties op: ‘Focus op grotere en mooiere games maakt industrie kapot'
Disclaimer
Hij slaat de plank volledig mis.
mikolaj
JoeyNL
Hij praat over zijn eigen game! ;-)
mikolaj
Telefoon
El Grave
Millman7
Tostigroover
Wexxle
Baukereg
Arisu
Voor de mensen die hier zeggen dat deze man hypocriet is, denk er even aan dat deze keuzes niet altijd door de creative director worden gemaakt. Misschien zit hij hier juist mee omdat hij keer op keer verplicht wordt om zich aan keuzes te houden waar hij het niet mee eens is.
Aquemini
Hoe Crysis2 op de PC had moeten zijn:
http://uk.ign.com/videos/2012/03/08/cryengine-3-in-a-nutshell?show=HD
Thewisbone
Teknootje
Xanadu
Stealth95NL
Phoenix88
Baukereg
Aquemini
B) ik speel niet alleen op de pc
C) Zo had nou 1maal Crysis2 er op de pc uit kunnen zien als ze de game op 1 platform hadden gemaakt, zoals met deel 1.
en D) ben je fan van mij of zo?
Baukereg
Fudgewhizzle