Nieuws
Pokémon Legends Arceus

Nieuwe screenshots van Pokémon Legends Arceus uitgebracht

Game komt op 28 januari uit voor Nintendo Switch

Geschreven door Michel Musters op
Nintendo heeft een aantal nieuwe screenshots van Pokémon Legends Arceus uitgebracht.

Dat deed het bedrijf op de officiële Japanse site. Afgelopen week werd ook al een uitgebreide gameplaytrailer gedeeld. In de screenshots zijn diverse omgevingen in de spelwereld te zien, een aantal pokémon die spelers tegen het lijf kunnen lopen en diverse gevechten. De screenshots zijn hieronder te bekijken.

Pokémon Legends Arceus speelt zich af in de Hisui-regio, dat later bekend komt te staan als de Sinnoh-regio. Vanuit het dorp Jubilife Village reizen spelers af naar één van de verschillende open gebieden van de regio om missies te voltooien. Pokémon Legends Arceus verschijnt op 28 januari voor Nintendo Switch.

Pokemon Legends Arceus
Pokemon Legends Arceus
Pokemon Legends Arceus
Pokemon Legends Arceus
Pokemon Legends Arceus
Pokemon Legends Arceus
Pokemon Legends Arceus
Pokemon Legends Arceus
Pokemon Legends Arceus
Pokemon Legends Arceus
Pokemon Legends Arceus
Pokemon Legends Arceus
Pokemon Legends Arceus
Pokemon Legends Arceus
Pokemon Legends Arceus
Pokemon Legends Arceus
Pokemon Legends Arceus

Dit artikel delen:

Lees meer

Meer dan vijftien miljoen spelers voor Forza Horizon 5 Losstaande uitbreiding Serious Sam: Siberian Mayhem onthuld
23

Reacties op: Nieuwe screenshots van Pokémon Legends Arceus uitgebracht

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    PietS.

    • 11 januari 2022 08:45
    Nog maar 2,5 week te gaan! <3

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snafu9

    • 11 januari 2022 09:59
    Ik ben heel benieuwd naar deze game. Dat Pokemon niet meer extra inhoudelijke informatie geeft over de game kan 2 dingen betekenen. 1. Ze willen dat je het zelf ontdekt. 2. Er is niet meer informatie om te geven.

    Als ik op de screenshots en gameplay moet afgaan kan je in ieder geval lang zoet zijn met deze game. Maar ik hoop niet dat het een game wordt waar ik constant hetzelfde moet doen maar dan met een andere Pokemon. Hoop veel diversiteit te vinden in deze game.

    Als laatste de mensen die zeuren dat het er niet mooi uit ziet. Ik vind het voor een Pokemon game er fantastisch uitzien. Veel mensen vergeten dat het op Switch wordt uitgebracht en dat ze aan hun limiet zitten opgeven moment. Daarnaast past het helemaal niet bij Pokemon om een realistische wereld te creeren. Pokemon speelt zich niet in de echte wereld af en daarom is iedere setting en grafische stijl de juiste voor Pokemon.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 11 januari 2022 14:49
    @Snafu9

    Precies dit. Alles… dit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • CertifiedLoverBoy

    • 11 januari 2022 16:25
    @Snafu9 mooie graphics heeft geen directe link met realisme. Het oog wilt ook wat en voor zover ik kan zien heeft het geen wauw effect. Als de gameplay maar goed is en leuke side dingetjes heeft is het denk ik wel prima.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 11 januari 2022 16:30
    @CertifiedLoverBoy

    Ik vind de artstyle juist wel echt mooi! Maar iedere z'n smaak natuurlijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snafu9

    • 11 januari 2022 16:40
    @CertifiedLoverBoy
    Ik ga veel meer voor gameplay dan graphics. Ik vermaak mij namelijk prima met Pokemon Brilliant Diamond waarom? Omdat de gameplay gewoon goed in elkaar zit en het daardoor heel fijn is om te spelen. Wat heb je aan super mooie graphics als de gameplay helemaal ruk is? Krijg je een gevalletje Anthem.

    Mensen moeten gewoon realistisch in gaan zien dat de graphics zoals een spel als God of War niet op een Switch te vinden zijn. Wat jij wilt van Pokemon zouden ze misschien kunnen maken als er een Switch uitkomt die de rekenkracht van een PS4 Pro heeft. Dat is er niet dus dan kan je Pokemon niet de schuld geven dat het er minder mooi uitziet zoals jij het wel wilt hebben. Zij maken alleen een spel wat binnen hun middelen zit. En zoals ik hierboven al uitleg als je een open wereld game maakt zal je concessies moeten doen tussen graphics en performance. Want als ze het veel meer upscalen en het veel mooier maken loopt het spel niet en dan zitten we daar weer over te zeuren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 11 januari 2022 10:15
    Ik hoop dat het anders voelt als je de game speelt, maar zeker na Pokemon snap vind ik het grafisch allemaal erg matig. Had het toffer gevonden als ze daarop door hadden gebouwd. Ook Sword en Shield zien er op het eerste gezicht mooier uit. Het argument ''ja maar hij is op de switch'' gaat niet echt op. Breath of the Wild was dat ook, en dat was zelfs een Wii U titel.

    Ik heb weinig vertrouwen in deze, tenzij die een 8.5 of hoger krijgt, laat ik hem links liggen. Het ziet er gewoon nogal saai uit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snafu9

    • 11 januari 2022 10:40
    @WvA
    Ik ben toch geneigd om hierop te reageren aangezien je echt appels met peren aan het vergelijken bent. Snap is een heel ander soort game waar je weinig vrijheid hebt en gewoon een bandje van omgeving langs gaat. Makkelijk om dan een mooie omgeving te maken. Zelfde met Sword en Shield. De Wild Area is veel minder gedetailleerd dan je op Routes de camera niet kan bewegen.

    Bij PLA moet je het gevoel hebben van veel meer vrijheid. Doordat de game continue nieuwe omgevingen aan het laden is waar ook bewegende Pokemon bij komen kijken moet er een mix van performance en grafisch te vinden zijn. BotW had veel minder bewegend beeld in te laden dan Pokemon. Er wordt veel meer rekenkracht gevraagd van de Switch om deze wezens goed in te laden waardoor performance overeind moet blijven. Is het je namelijk ook ooit opgevallen dat dorpen in BotW zich bijna allemaal bevinden tussen bergen of nietszeggende oppervlakte. Dit is puur om de performance overeind te houden en ervoor te zorgen dat de game niet te veel achtergrond moet laden. Hetzelfde met vijandelijke kampen als je met je camera inzoomt zie je ze vaak niet. Loop je dichterbij dan komen ze ineens tevoorschijn. Helaas voor een game als Pokemon werkt dat niet. De game moet juist levend zijn door rondspringende Pokemon in grote oppervlakte die ook levend moet zijn. Het zit er dus ook dik in dat Pokemon pas op een kleine afstand worden weergegeven. Hierdoor moet er grafisch concessies worden gedaan. Dit heeft alles te maken met de rekenkracht van de Switch die dat niet haalt.

    Dus het argument ''ja maar hij is op de Switch'' gaat hier dus wel op.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 11 januari 2022 13:53
    @Snafu9 Fair enough, maar dan had ik zelf liever gehad dat ze hadden gewacht op een volgende generatie. Ik hoop echt dat ik het mis heb, en dat dit een echte topper gaat worden en alles op zijn plek valt als je het eenmaal speelt. Maar in Snap heb ik een bepaalde vibe van een levendige pokemon wereld kunnen ervaren, en (hoe logisch teschnisch ook) om dan nu een stap terug te zetten voelt gewoon off.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snafu9

    • 11 januari 2022 14:12
    @WvA
    Klopt daar ben ik het zeker mee eens dat ze misschien te vroeg hiermee zijn. Ik vind het vooral belangrijk dat er genoeg content is dat de game levendig houdt. Ze hebben genoeg voorbeelden van andere hoe dit wel moet dus laten we hopen dat ze dat echt doen en dan is het een top game.

    Klopt Snap moet ook echt levendig zijn met Pokemon die zich op een bepaalde manier gedragen. Dat maakt de leukste foto's. Met PLA hoop ik wel dat we Pokemon zien die echt een eigen karakter hebben. Voorbeeld met de Wild Area loopt een Tyrogue altijd op je af. Terwijl een Swablu weer van je wegloopt. Het leuke zou zijn als een Tyrogue een eigen karakter heeft dat de ene naar je toe komt de ander loopt weg of de ander valt je weer aan. Dat zorgt er weer voor dat elke Pokemon heel onberekenbaar is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 11 januari 2022 14:53
    @Snafu9

    Genoeg content is inderdaad een must. Als je alleen maar Pokemon hoeft te vangen/bevechten om wat opdrachten af te ronden, dan ben ik er ook zo klaar mee. Ik wil een tof verhaal en meeslepende opdrachten/gebeurtenissen!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snafu9

    • 11 januari 2022 15:12
    @PietS.
    Precies dit ja. Ik ben hier wel een beetje bang voor dat dit gaat gebeuren. Maar laten we hopen dat het anders uitpakt. Er zijn zoveel quests en side quests te bedenken voor Pokemon die het verhaal levend houdt. En niet ik ben lid van een groep ik moet een Pokedex vullen en later in het verhaal gebeuren er wat dingetjes.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 11 januari 2022 15:31
    @Snafu9

    Inderdaad. De Pokedex vullen doe ik later wel m.b.v. Pokemon Home! ;P Ik wil een tof avontuur met leuke leuke opdrachten, vreemde wendingen en toffe verrassingen en dan ben ik tevreden. De nieuwe catch/battle gimmicks vind ik er in ieder geval al top uit zien, dus laten we hopen dat het voor de rest, daaromheen, allemaal niet te karig is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snafu9

    • 11 januari 2022 16:03
    @PietS.
    Precies een grote quest moeten doen om een bepaalde Pokemon te vangen en niet weet welke dat is. Al is het maar een Dunsparce. Maar ook moeite moeten doen om een bepaalde Pokemon te vinden. Of een hele lange moeilijke quest doen om een shiny Pokemon te vinden. Als voorbeeld de shrine quests in BotW die waren leuk om te doen om dan de tempel te vinden. Er zijn zoveel manieren die ze kunnen verzinnen.

    Het battle systeem vind ik echt heel leuk dat daar een nieuwe manier in komt. Wat ik alleen heel raar weer vind. We hebben hier maar 1 trailer van gehad en daarna komt het niet meer voor. Terwijl het in de game echt een verandering is. Ze belichten in mijn ogen alleen maar hetzelfde toe en dat is het catch systeem wat vernieuwd is. Maar er zal toch wel veel meer zijn??

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 11 januari 2022 16:06
    @Snafu9

    Ik ga ervan uit dat er nog veel meer in de game zit naast hetgeen dat we al gezien hebben. Tenminste dat mag ik toch hopen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snafu9

    • 11 januari 2022 16:47
    @PietS.
    Ga ik ook vanuit! Hoop in ieder geval wel een review te zien die uitlicht of het een veelzijdig spel is. Niet iemand die het spel 2 uur aangeraakt heeft en zegt ja het is Pokemon vangen meer niet. Want ook ik ben wel erg benieuwd naar de aankomende reviews van deze game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 11 januari 2022 21:31
    @Snafu9

    Mainline Pokemon games scoren altijd +/- een 8, dus ik verwacht deze keer niet anders, eerlijk gezegd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Aye-aye

    • 11 januari 2022 13:22
    Als deze game met de 1e, 2e en 3e generatie zou zijn, dan zou ik er speciaal een Switch voor aanschaffen. Ik weet het, dat is niet realistisch, maar het zou alsnog tof zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Yassine7

    • 11 januari 2022 16:20
    Ziet er verschrikkelijk slecht uit en het is duidelijk dat ze geen moeite doen,ze weten daar goed genoeg dat het toch goed gaat verkopen. Er is geen enkel excuus voor dit gedrocht.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 11 januari 2022 16:31
    @Yassine7

    Overdrijven is ook een vak zeg… :'-D