De oppervlakte van de beursvloer van Firstlook 2011 is twee keer zo groot als de beursvloer van de editie in 2010. Blammo rekent dan ook op meer bezoekers, zo'n twaalfduizend, en meer exploitanten. Om de beurs aantrekkelijker te maken voor consumenten, wordt de toegangsprijs verlaagd van twintig naar tien euro.

Waar Firstlook momenteel het grootste game-evenement is in de Benelux, wil het uitgroeien tot het grootste lifestyle-evenement, verklaart Ruben Heere, managing director van Blammo Events, tegenover Entertainment Business. Daarbij belooft hij echter niet de focus op games kwijt te willen raken.

Naast game-uitgevers, die volgens de organisatie bijna allemaal hebben toegezegd aanwezig te zijn, zullen er een aantal nieuwe partijen aanwezig zijn. Heere: "Voor de 2011-editie toonden naast de game-industrie ook andere partijen interesse. Ik heb het over consument electronics-, mobile- en hardwarepartijen. Gezien de doelgroep is Firstlook ook voor die partijen erg interessant."