Bij GSC Gameworld, de makers van Hoverace en Codename Outbreak, werkt men momenteel hard aan Firestarter. Firestarter is een action-packed FPS zoals die sinds Serious Sam steeds vaker lijken te verschijnen. Er zal in Firestarter echter een fundamenteel verschil zijn met Serious Sam. Het spel zal zich namelijk afspelen in een soort arena waarin de monsters op je losgelaten worden. Er zal dus geen sprake zijn van levels met een begin en een einde en het is gewoon het doel zo lang mogelijk stand te houden. Om het nog wat uitdagender te maken mag je niet saven tijdens een level en zal je zo'n drie pogingen nodig hebben om een level tot een goed eind te brengen. Dit stond in elk geval te lezen in het interview dat GGMania met de makers had:GGMania: I very like to play brainless arcade first-person shooters. Could you compare FireStarter with Serious Sam and Gore?

Slava Klimov: Both Serious Sam and Gore have the Doom style gameplay. I.e. there is a level beginning, end, and a route you need to follow to find keys to the doors, reveal the secrets and shoot down monsters in certain locations. In FireStarter a level is an arena, and the game task is to hold on within a certain time. That is, unlike Serious Same and Gore player needs to know each corner of the level to build his game tactics correctly. There will be no saves on levels, it is presumed player will require at least three tries to learn the level and pass it successfully. Firestarter knalt je PC binnen tegen het eerste kwartaal van 2003. Het spel zal een groot aantal multiplayermodes bevatten waaronder cooperative. Lees het hele interview hier.