Nieuws
Xcom 2

Firaxis rekende niet op veel technische problemen XCOM 2

Ontwikkelaar maakt bugs verhelpen prioriteit

Geschreven door Gijs Scheltens op

XCOM 2-maker Firaxis had niet verwacht dat het spel na de lancering zoveel bugs en prestatieproblemen had. Het is nu de prioriteit van de ontwikkelaar om de problemen op te lossen. Dat zegt lead designer Jake Solomon tegenover Rock, Paper, Shotgun.

"Eerlijk gezegd wisten we niet dat het zo zou zijn bij de lancering", aldus Solomon. Volgens de designer heeft dit te maken met de aard van de problemen: niet iedereen heeft dezelfde klachten. "[...]de problemen zijn verschillend en komen niet allemaal even vaak voor."

Solomon legt uit dat dat dit de reden is dat veel problemen niet opgemerkt zijn in de testfase. Wel zijn de technische problemen op dit moment de hoogste prioriteit van de ontwikkelaar: die zijn "het eerste waar we het 's ochtends bij binnenkomst over hebben", vertelt Solomon.

Op de officiële XCOM 2-forums is te zien dat veel spelers last hebben van bugs, lage framerates en andere technische problemen. Firaxis heeft onlangs een kleine hotfix uitgebracht, maar de grotere patches zitten er nog aan te komen, aldus Solomon.

Bron: Rock, Paper, Shotgun

Dit artikel delen:

Lees meer

Dragon Age-producent peilt interesse voor turn-based spin-off Etrian Odyssey Untold 2: The Fafnir Knight
16

Reacties op: Firaxis rekende niet op veel technische problemen XCOM 2

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Valeron

    • 20 februari 2016 14:10
    Firaxis / 2K heeft dus weinig geleerd van de launch van Beyond Earth, dat ook tal van bugs en performance issues bevatte. Het duurde toen maanden eer de patch verscheen die refresh rate issues aanpakte.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • G.T

    • 20 februari 2016 14:24
    Yea right, als je gewoon geen geld stopt om een redelijk Q&A; op te zetten ( denk aan bv 5 low,mid,high end pc ) kan je never nooit zoveel mis lopen. PC's zijn echt niet meer zo verschillend van elkaar deze tijd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • andele

    • 20 februari 2016 15:09
    @G.T je zou nog verrast staan hoe verschillend het kan zijn. ik heb nog steeds een i-7 980 met gtx 670 FTW editie. nou, als jij iemand anders kent die een FTW editie van wattanook heeft, veel plezier.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • HolyDemon

    • 20 februari 2016 15:14
    @andele Ik denk dat zijn punt meer is dat de architectuur van de huidige hardware veel meer op elkaar lijkt dan vroeger.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • andele

    • 20 februari 2016 15:21
    @HolyDemon oh ja, dat kan wel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 20 februari 2016 17:33
    @HolyDemon En als je dat denkt, dan ben je dus heel HEEL naief en heb je weinig kaas gegeten van pc hardware..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 20 februari 2016 17:31
    @G.T zo simpel is het allemaal niet, en dat maakt pc development zo lastig. Ja je maakt gebruik van standaard api's als directx of opengl, maar toch blijkt het dat het verschil in configuraties enorme problemen met zich meebrengen.
    Ook, 1000 testers vinden minder problemen dan 100.000 spelers..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • G.T

    • 20 februari 2016 21:09
    @SuperDre

    Het verschil is echt niet zo groot meer, ja moederborden van 1 chipset heb je in verschillende mate, maar de core blijft hetzelfde, 6 extra sata of 10 extra gig ram etc maakt niet uit, dit excuse kan niet mee.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • valkie

    • 20 februari 2016 15:43
    Ik wist niet dat er zoveel problemen waren met xcom 2 , ikzelf heb alleen af en toe dat ik iets langer moet wachten op akties van de aliens , misschien omdat mijn laptop een beetje overkill is ik hoop iig dat de problemen voor andere snel opgelost worden

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • pepsi

    • 20 februari 2016 18:19
    Uhm hoe kan je nou niet weten dat er zulke grove problemen zijn in een single player game voor de release? Hoogstwaarschijnlijk wisten ze het wel, en hebben ze het gewoon bewust uitgegeven maar bedoelt hij dat ze niet hadden verwacht dat mensen het niet zouden pikken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Maki

    • 20 februari 2016 18:45
    @pepsi het is ook best onzin want de meeste problemen die zich voordoen zijn helemaal niet zo verschillend en zeldzaam als ze claimen en komen bij zowat iedereen voor. voornamelijk die FPS problemen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • oropher

    • 20 februari 2016 21:58
    @Maki
    Tja het is of het presteert niet goed genoeg want ik heb blablabla of de graphics zijn poep en mijn hardware kan zo veel meer…. Vind het een beetje oefen-loos als ik dat soort discussies lees. Als mensen nou eens wat objectiever kijken dan kunnen ze ook gewoon begrijpen dat voor een bepaalde grafische pracht nou eenmaal veel hardware nodig is.
    Ja, op het moment dat een spel geen prestatieverbeteringen toont bij het opschalen van de grafische kaart, dan is het gerechtvaardigd. (Arkham knight)
    Maar zo vaak dat gezeur, dat ze met een mid-range kaartje 60 fps met betere graphics dan de consoles verwachten -_- Ja dat gaat niet gebeuren…..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ArmedMore

    • 20 februari 2016 22:33
    @oropher Dank u!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Hellraidermike

    • 21 februari 2016 05:29
    @oropher

    Je kunt met een mid range kaartje gewoon 60 fps halen.

    Het probleem ligt bij de developers die nogal lui worden, want bij bijna alle games kan het na 3 a 4 patches in eens wel goed. Goh hoe zou dat toch komen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Maki

    • 21 februari 2016 20:54
    @oropher We hebben het hier niet over een framerate die hoger had gekund op bepaalde hardware , we hebben het hier over een FPS die niet stabiel is en compleet staat te stotteren van moment tot moment, wat klets je nou.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Edwin1984

    • 22 februari 2016 00:14
    @oropher Objectief gezien kun je met een dikke i7 +gtx980 geen strakke 60 fps halen met alle opties op max in 1080p (met minst zware aa ingesteld).

    Als je ziet wat je er voor terugkrijgt kun je niet anders concluderen dat het technisch dikke bagger is. ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.