Op basis van een klacht van een oplettende kijker besloot de ASA een onderzoek in te stellen naar de inhoud van de desbetreffende reclame. "We hebben de twee spellen getest op twee schermen met een identieke opstelling. We zagen dat er een waarneembaar verschil zat tussen de beeldkwaliteit van de versies - het beeld op de PlayStation 3 zag er scherper uit en de kleuren waren levendiger."

Omdat de reclame de Xbox 360-versie aanprees, zou deze ook beelden moeten gebruiken die gemaakt zijn op die console, zo stelt de Britse organisatie. "Aangezien dit niet het geval is, hebben we geconcludeerd dat de reclame misleidend was." 

Reactie Square-Enix

In een reactie van ontwikkelaar Square-Enix laat het bedrijf weten dat het geen in-game materiaal gebruikt heeft van het spel, maar FMV-filmpjes om de reclame te maken. Wel gaf het toe hiervoor de PS3-filmpjes te hebben aangewend. De uitspraken van de British Advertising Standards Authority zijn overigens adviserend van aard en hebben dus geen bindende waarde. Wel stemmen de standaarden die de instelling gebruikt voor het toetsen van de reclames over het algemeen overeen met de geldende wetgeving met betrekking tot adverteren.