Nieuws
Final Fantasy 9

Final Fantasy-producent heeft grote aankondiging in petto

Fans speculeren over een remake van Final Fantasy 9

Geschreven door Michel Musters op
Final Fantasy-producent Yoshinori Kitase meldt dat er een grote aankondiging rondom de franchise op de planning staat.

Kitase deelde zijn nieuwjaarswensen op de officiële Final Fantasy-website. Daarin herinnert hij fans er aan dat Final Fantasy 16 dit jaar verschijnt. Ook laat hij weten dat de productie van Final Fantasy 7 Rebirth, het tweede deel in de remakereeks van de klassieke rpg, op stoom komt. "We zullen wanneer de tijd er rijp voor is meer delen."

Daarna meldt hij het volgende: "Er staat nog een grote aankondiging - niet gerelateerd aan FF7 - op de planning waar ik nog niets over kan zeggen. Maar wees er zeker van dat we er hard aan werken om van 2023 het spannendste jaar tot nu toe te maken."

Er wordt door fans gespeculeerd dat er een remake van Final Fantasy 9 en een remaster van Final Fantasy Tactics op de planning staan. Deze spellen werden namelijk genoemd op een uitgelekte Nvidia GeForce Now-lijst uit 2021. Diverse andere genoemde titels op die lijst zijn inmiddels wel aangekondigd of zelfs uitgekomen, waaronder de pc-versie van Final Fantasy 7 Remake en een remaster van Chrono Cross.

Dit artikel delen:

Lees meer

Nintendo-insider hint naar Metroid Prime-nieuws Arknights is mijn uit de hand gelopen gacha-passie
20

Reacties op: Final Fantasy-producent heeft grote aankondiging in petto

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Liefhebber

    • 3 januari 2023 10:16
    Hoe graag ik een big budget remake van FF9 ook zou spelen zou ik liever wat nieuws zien in plaats van een remaster en een remake.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Slicesilencer

    • 3 januari 2023 10:17
    AUB laat ze een remake aankondigen van Final Fantasy 8. Na Final Fantasy 7 is deel 8 toch wel mijn favoriet. Ik ben benieuwd

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 3 januari 2023 10:49
    @Slicesilencer

    Ik zie ook graag een FF8 remake ( voor mij blijft het ver uit de beste FF ooit.). Maar 9 ( de nummer vier op mijn lijst) mag toch ook echt wel een remake krijgen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Slicesilencer

    • 3 januari 2023 12:58
    @coola Ik heb dus vrijwel alle Final Fantasy delen gespeeld met uitzondering van deel 9. Deze heeft mij nooit echt kunnen grijpen. Zal sowieso wel even duren voordat een andere remake uitkomt. We mogen zekere niet klagen met eerst deel 16 in juni en Rebirth tegen het einde van het jaar. Het gaat een mooi jaar worden

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 3 januari 2023 12:21
    @Slicesilencer

    En ik ben het met jou en Coola eens,
    Laats die ff8 remake maar komen. Liever dan deel 9. Die game is wel leuk maar voelt wat beperkt omdat personages al een vast beroep hebben.

    Maar goed deel 9 mag van mij ook. Maar liefste 8 remake. En dan liever niet in delen zoals 7. Ook al snap ik die keuze wel. Want het levert zo extra geld op en is ook kwa grootte wel te verklaren.

    Maar ik kocht een ps4 voor die game, remake van deel 7, en nu dit weekend een ps5 gekocht voor deel 2. Ze slijten wel consoles aan mij, HAhah
    Dus het doel wordt wel bereikt.
    HAhah

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ichi

    • 3 januari 2023 12:58
    @watashi wa maurice desu.
    Sluit me aan met deel 8, maar eerst even snel deel 7 afronden. 9 mogen ze van mij overslaan en dan 10 oppakken als remake.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • dennis070

    • 3 januari 2023 13:35
    @Ichi inderdaad 8 en 10 eerst!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Slicesilencer

    • 3 januari 2023 13:00
    @watashi wa maurice desu.
    Ik vind het verhaal in deel 8 echt heel goed en Squall als main character is echt geweldig. Zoals ik ook al tegen Coola zei gaan we dit jaar toch al verwend worden met 2 mooie delen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 3 januari 2023 14:21
    @watashi wa maurice desu.
    Het levert niet echt geld op om een remake van deel 8 in een deel te doen.
    De SNES-PS1 era games zijn gewoonweg te groot van formaat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 3 januari 2023 15:21
    @Ardyn

    Waarom dan wel FF IX. Is net zo ps1 als FFVIII

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 4 januari 2023 01:02
    @coola
    Lees mijn reactie hieronder voor meer. ;)
    Maar in het kort: Ik verwacht niet dat de remake van FFIX iets wordt als FFVII. Ik verwacht meer iets te zien als de Memoria Project.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • dennis070

    • 3 januari 2023 13:34
    FF8 remake aub!!!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ShadowKiller

    • 3 januari 2023 13:53
    Final Fantasy 10 remake aub!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Slicesilencer

    • 3 januari 2023 14:14
    @ShadowKiller
    10 vond ik ook heel gaaf. Als ze ooit een remake van 10 maken mag ik hopen dat ze Blitzball in ieder geval groots maken

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 3 januari 2023 14:19
    Mensen roepen hier om een FFVIII remake… maar lijken de reden te vergeten waarom FFIX de meest waarschijnlijke kandidaat is.
    De artstyle is lang niet zo realistisch, het zal ze niet zoveel moeite kosten als een remake van FFVIII.
    + Ik zie het nog gebeuren dat FFIX verder een turn-based style blijft behouden.

    Overigens hoef ik er geen geheim van te maken dat FFIX mijn favoriete deel is, dat heb ik al vaker aangegeven in andere artikelen. :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ramirez-1

    • 3 januari 2023 15:09
    Het verhaal uit deel 9 is een stuk boeiender er aangrijpender dan deel 8 imo.

    Ik vraag mij eerder af wat hoor remake het wordt. Een simpele als ze gedaan hebben met Mana of full fledged als FF7.

    In het geval van het laatste gaat het nog wel 5 jaar duren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    racerozzy

    • 3 januari 2023 16:26
    @Ramirez-1 Minder dan compleet alles opnieuw opbouwen zouden ze niet kunnen maken aangezien de HD release nog niet zo heel oud is. Vooral het Fan Project voor FF9 bracht veel emoties los gok ik, maar ik blijf open staan voor mogelijk iets nieuws.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    worms_master

    • 3 januari 2023 16:50
    Kom maar op met deel 9 Remake! 8 ook meer dan welkom, heb ik ook hele goede herinneringen aan, behalve dat gare level systeem.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tad

    • 3 januari 2023 17:48
    Jammer dat hij niets met deel 9 te maken had, als ik de wiki zo goed begrijp. Maar was hij wel de executive producer bij Chocobo GP voor de Switch, dat alweer uit de lucht gaat?

    Oh, en een hoop andere android/IOS spellen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • turkieturkiei

    • 4 januari 2023 18:04
    Wooooow wat een verrassing zeg weer een fking remake. Spelmakers worden luier en luier en willen te makkelijk geld verdienen