Nieuws
Final Fantasy: Crystal Chronicles

Final Fantasy Crystal Chronicles Remastered Edition verschijnt in augustus

Komt naar PS4, Switch, iOS en Android

Geschreven door Michel Musters op
Final Fantasy Crystal Chronicles Remastered Edition komt op 27 augustus uit voor PlayStation 4, Switch, iOS en Android, zo heeft Square Enix bevestigd.

Crystal Chronicles verscheen oorspronkelijk in 2003 op de GameCube. Daarmee was het de eerste Final Fantasy-game voor een Nintendo-console sinds Final Fantasy 4 uit 1994. De actie-rpg had als uniek aspect de mogelijkheid voor vier spelers om samen te spelen via Game Boy Advance-handhelds.

De remaster krijgt cross-play en een online modus. Daarbij zijn de graphics en audio naar moderne standaarden gebracht. Ook krijgen veel personages nieuwe ingesproken stemmen.

Dit artikel delen:

Lees meer

Er zijn meer dan vijftig miljoen The Witcher-games verkocht Achter de schermen bij The Last of Us: Part 2
9

Reacties op: Final Fantasy Crystal Chronicles Remastered Edition verschijnt in augustus

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Jumpman

    • 29 mei 2020 09:37
    Eindelijk, heb op deze titel best een tijd zitten wachtten. Het zal geen mega grote game worden qua verkoop maar wel een spel met een speciaal plekje. Heb hier enorm zin in 😃

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    El Ninjo

    • 29 mei 2020 09:55
    Ik weet nog wel dat ik deze toen op de Gamecube speelde, na de grandeur van de hoofdgames op de PSX en PS2 was ik wel toe aan een nieuwe FF.

    Ik kan mij alleen nog herinneren dat ik behoorlijk teleurgesteld was, CC was grafisch mooi, maar het verhaal was ondermaats en ontzettend repetitief.

    Ik snap niet dat dit spel zo hoog gescoord heeft destijds en nu een Remaster krijgt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quirinius

    • 29 mei 2020 15:32
    @El Ninjo Het is wel een game die zich richt op de beginnende (J)RPGers, misschien zat jij toen al niet meer in die groep? Kijk, als je eerste X speelt en dat CC, ja, dan kan ik me voorstellen dat het wat als een slap aftreksel voelt van een 'echte' FF. Voor mij was CC echter de eerste FF game die ik speelde, en was het een mooi trapje naar meer.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 29 mei 2020 10:18
    Ik vind dit een interessante FF game. En dan vooral omdat het afwijkt van de andere games.
    Maar nog altijd kan ik niet begrijpen waarom Square destijds gekozen heeft voor dit soort gameplay. Waarbij je personage magie moet vinden in het level zelf en nog meer van die dingen die totaal lijnrecht op elke andere FF game staat.
    Ik vind het grafisch wel mooi, en muziek en sfeer was ook goed.
    Maar vaak moet je naar dezelfde gebieden terug waar dan moeilijkere vijanden zijn.

    Ik herinner me ook vaak die onderbrekingen waarbij je andere caravans tegenkomt wat ik ergensheel interessant en levendig vond maar ook irritant als je snel even naar een gebied wou.

    Toch denk I kost ik deze mogelijk wel koop. Ik heb ook goede gevoelens bij deze game nu net omdat het zo uniek is in het FF universum,

    Ben benieuwd naar reviews.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quirinius

    • 29 mei 2020 15:23
    @watashi wa maurice desu. Een idee wat dat het aantrekkelijker moest zijn voor de jongere gamers op de Gamecube om ze zo kennis te laten maken met het (J)RPG genre, en hopelijk later natuurlijk de 'volwassen' FFs kopen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 29 mei 2020 13:40
    Uhm, de laatste final fantasy voor een nintendo console tot dan toe was final fantasy 6, of hier in het westen deel 3 genaamd, maar niet deel 4 die hier deel 2 heette.
    en final fantasy 6 kwam uit in 1994, deel 4 kwam uit in 1991.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jumpman

    • 29 mei 2020 13:58
    @darkmanwls hier heb ik ze in het verleden ook al eens op verbeterd maar blijkbaar blijven ze vast houden aan een eigen fictieve historie 😅

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quirinius

    • 29 mei 2020 15:25
    @darkmanwls Overigens was er wel vlak voor de FF:CC release nog FF Tactics Advance voor (suprise, suprise) de GBA

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 29 mei 2020 16:07
    @Quirinius Ik snap je punt, al zou je kunnen argumenteren dat de GBA geen console is maar een handheld, Maar het punt is dat er final fantasy games waren na ff4, en dat ze ff4 en 6 door elkaar halen.