Nieuws
Final Fantasy 9

Final Fantasy 9 nu uit op Switch, deel 7 komt in maart

Dit geldt ook voor de Xbox One-versies

Geschreven door Michel Musters op
Vanaf vandaag kan Final Fantasy 9 gedownload worden via de Switch eShop.

Daarnaast heeft Nintendo aangekondigd dat Final Fantasy 7 op 26 maart op het platform verschijnt. Het is voor het eerst dat deze klassieke rpg's op een Nintendo-platform speelbaar zijn. Overigens komt FF9 vandaag ook naar Xbox One en moet FF7 ook op 26 maart op dat platform verschijnen.

Tijdens een Direct-uitzending vorig jaar werd al aangekondigd dat Square Enix Final Fantasy 7, Final Fantasy 9, Final Fantasy 10 en 10-2 HD Remaster, Final Fantasy: Crystal Chronicles en Final Fantasy 12: The Zodiac Age naar Switch en Xbox One brengt. De remasters van de twee Final Fantasy 10-games verschijnen op 16 april, en op 30 april komt FF12: The Zodiac Age uit.

Dit artikel delen:

Lees meer

Square Enix kondigt nieuwe rpg Oninaki aan Switch ontvangt ports van Hellblade, Bloodstained en meer
8

Reacties op: Final Fantasy 9 nu uit op Switch, deel 7 komt in maart

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Derper

    • 14 februari 2019 11:21
    7…..9…..ow please doe 8 ook! :) Wel fijn dat FF naar de switch komt. Ben nog niet klaar met sparen maar hij komt er, zeker om final fantasy weer te spelen!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MrGizMo

    • 14 februari 2019 17:36
    @Derper 8 zal nog wel ff duren, aangezien ze de source code van 8 niet meer hebben :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 14 februari 2019 13:57
    Oooh, klassieke final fantasy games op portable. Ik weet wel dat ze ook op de psp en vita speelbaar waren, maar die heb ik niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • timtim96

    • 14 februari 2019 21:08
    Als onbekend persoon (ja echt) met de Final Fantasy games, zou een goede zijn om in te stappen? Of kan ik dan beter wachten op een van de delen die komen gaat?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 15 februari 2019 00:49
    @timtim96 Moeilijk te zeggen. Deze final fantasy games zijn nog echt vrij klassieke japanse rpg's met turn based gevechten en dergelijke. Dat moet je liggen. De verhalen zijn wel enorm de moeite waard. Ook zijn ze niet enorm moeilijk. Als je niet te snel gaat ben je altijd wel sterk genoeg voor wat er op je pad komt. Het zijn overigens wel games oorspronkelijk gemaakt voor de playstation 1. Dus verwacht geen grafische wonders.
    De nieuwste final fantasy, deel 15 is veel meer een semi open wereld rpg met real time combat, en persoonlijk vind ik m leuk, maar niet fantastisch. Deel 14 vind ik wel fantastisch, maar dat is een MMO.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Slytex69

    • 15 februari 2019 09:29
    @timtim96 IX en X zijn goede instappers ja. Verhalen van alle FF games zijn gewoon prima, maar de manier waarop je je characters uitrust en skills e.d. is niet altijd even makkelijk. Zo zijn IX en X vrij simpel, maar het junction systeem in VIII is echt lastig als je nooit eerder FF gespeeld hebt.
    Daarnaast heb je gewoon megaveel te doen. Ik heb een keer een 100% in deel 9 geprobeerd, je kunt dan een wapen niet krijgen omdat je binnen 12 uur bijna aan het eind van de game moet zijn.. Maar pfff… Maar mijn 100% save staat op 89 uren. Donders veel plezier van gehad. Echt een aanrader.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Slytex69

    • 15 februari 2019 09:30
    @Slytex69 ow vergeet ik even. Om die 89 uur in perspectief te plaatsen. Laatste games done quick is een speedrun gedaan van IX. Duurde 9,5 uur… Dus kun je nagaan

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • timtim96

    • 16 februari 2019 16:35
    @Slytex69 @darkmanwls

    Thanks voor jullie uitleg! Ik ben juist op zoek naar een iets meer klassieke ervaring, waar ik wel op een lekker (toegankelijk) tempo doorheen kan spelen. Turn-based spellen kan ik zeker waarderen, ben enorm fan van de Fire Emblem games. De prijs van €21 is ook prima, dus ik ga het gewoon proberen.

    Hij lijkt trouwens al goed te verkopen, staat momenteel op plaats 4 in de ranglijst van de eShop.